دارالعباده یزد یکسره ندای « الغوث، الغوث» شد

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر، دارالعباده یزد سراسر یکصدا با ندای « الغوث، الغوث» شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر، دارالعباده یزد سراسر یکصدا با ندای « الغوث، الغوث» شد.

اگرچه دو سال است که ویروس کرونا سراسر کشور و جهان را در خود فرو برده است اما مردم شیعه شب گذشته یکصدا فریاد فریادرسی خود را در نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان سر دادند.

مردم دارالعباده یزد نیز شب گذشته با حضور در مساجد و تکایا از خداوند متعال درخواست کمک کردند و ندای « الغوث، الغوث» های خود را با چشمانی اشک آلود نجوا کردند.

مساجد و تکایا امسال نیز همچون سال گذشته با وجود محدودیت های کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های خود را در مدت زمان معین شده اجرا کردند.

رعایت پروتکل های بهداشتی با ماسک، زیراندازهای شخصی، مهر و سجاده شخصی، ضدعفونی کردن دست ها، برگزاری مراسم ها در فضای باز مساجد و حسینیه ها و تکایا اجرا شد که این امر نیز نشان دهنده توجه مردم به سلامت در کنار مسائل مذهبی آنها بود.

مردم یزد در بسیاری از مساجد و حسینیه ها و تکایا حضور پیدا کردند و ندای « الغوث الغوث» سر دادند.

امامزاده سید جعفر محمد(ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزادگان در شهرستان های استان، مساجد، قبور شهدای گمنام در استان از جمله مکان های مذهبی بودند که بار دیگر مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی میزان مراسم های معنوی مردم بودند.

اما امید است که با ریشه کن شدن ویروس کرونا باردیگر این شور را شاهد باشیم تا مردم بتوانند بدون کمترین ترس و استرسی در مراسم های مختلف حضور پیدا کنند.

کد خبر 1052802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha