۴۲۰۰ متر مربع از اراضی موقوفه «منصور خواجه» رفع تصرف شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان از تخلیه و رفع تصرف چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی موقوفه منصور خواجه این شهرستان طی چند روز اخیر خبرداد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در یک عملیات رفع تصرف فوری چهار هزار و 200 مترمربع از اراضی موقوفه اين شهرستان با اخذ دستور دادستان آزاد شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: متصرف اقدام به تصرف، احداث كارگاه فرآورده هاي بتني و تخریب زمين زراعي در این اراضی کرده بود که نسبت به جمع آوری بلوك هاي سيماني از اراضی وقفي و رفع تصرف اقدام شد.

 

علیپور همچنین به نقش گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی وقفي اشاره کرد و گفت: مشغول بازديدهاي ميداني به صورت مستمر از موقوفه بوده و با هرگونه تصرف اراضی وقفي به شدت برخورد می شود که از مردم انتظار می رود قبل از خرید و فروش املاک موقوفه به اداره اوقاف مراجعه کنند تا بعدا با مشکلی مواجه نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 100 رقبه موقوفات در این شهرستان تصرف شده که این تعداد رقبه موقوفات با مساحت حدود 150 هکتار مربوط به دستگاه های اجرایی و دولتی شهرستان است که اینک پیگیری های لازم بری کارهای قانونی آن در دست اجراست.

 

وی عنوان کرد: بیشترین تصرفات توسط دستگاه های اجرایی و دولتی بوده که علیرغم جلسات و مکاتبات متعدد، پاسخی داده نشده که اینک وارد فضای باز حقوقی شده ایم تا به صورت قانونی صورت گیرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان تصریح کرد: همچنین 22 رقبه موقوفات به مساحت 5 هزار مترمربع تصرف شده که برای 21 نفر پرونده حقوقی تشکیل شده و بحث دادگاهی را داریم.

 

علیپور افزود: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و 167 مورد و تعداد موقوفات 953 مورد است.

 

 

 

 

کد خبر 1052818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha