جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خراسان شمالی کلید خورد

فراخوان بیست و ‌سومین جشنواره قصه‌گویی اعلام شد و علاقه‌مندان به قصه‌گویی می‌توانند برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد اظهارداشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا شرکت در این جشنواره به صورت مجازی خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

«فرهاد آقابیگی» اضافه کرد: فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در آذر امسال و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی برگزاری بخش‌های قدیمی، رویکرد جدید جشنواره امسال است و در عین حال، بخش ملی شامل اجرای زنده‌ (مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها است.

 

آقابیگی ادامه داد: بخش بین‌الملل جسنواره هم شامل رقابت صحنه‌ای (مجازی) قصه‌گویان برگزیده‌ ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای است که دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور هستند و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: معرفی «قصه‌گوی برتر» کشور برای نخستین بار بر اساس آنچه در فراخوان منتشر شده در جشنواره بیست‌وسوم، دو بخش جدید با نام‌های «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» به جشنواره اضافه شده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری در عین حال که به قصه‌گوی برتر جشنواره اشاره کرد، گفت: رقابت حرفه‌ای‌های حوزه‌ قصه‌گویی با شکل و شمایلی متفاوت تر از سایر بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که در آن تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیاز لازم را در حوزه‌های مختلف به دست بیاورند.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش جدید برای علاقه‌مندان به «پادکست» اضافه شده که این بخش هم به عنوان یک بخش نوپا در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، فرصتی تازه برای آن‌ دسته از علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌خواهند از طریق ابزارهای نوین به ترویج این هنر بپردازند.

 

یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1052928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha