کرونا در جهرم و خفر ۳ قربانی گرفت

ارجمند گفت: با فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر شمار قربانیان این بیماری به عدد ۱۹۳ افزایش پیدا کرد.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی را از دلایل عمده مرگ های کرونایی عنوان کرد و گفت: بیشتر بیماران بستری در آی سی یو در مراحل پیشرفته بیماری، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به افزایش شمار فوتی ها اشاره کرد و افزود: امروز سه بیمار کرونایی (یک خانم و یک آقا از جهرم و یک آقا از خفر) به شمار فوتی های ناشی از کرونا افزوده شدند.

 

وی ادامه داد: با فوت این سه بیمار، شمار قربانیان کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به 193 نفر رسیده است.

 

ارجمند شمار بیماران شناسایی شده کرونایی جدید را 58 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: با ابتلای این تعداد بیمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر از ابتدای همه گیری تا کنون به 15 هزار و 789 نفر رسیده است.

 

وی همچنین به شمار بیماران بهبود یافته کرونایی نیز اشاره کرد که در مجموع از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به 14 هزار و 868 نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تا کنون 46 هزار و 390 نمونه از بیماران مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده است، عنوان کرد: روزانه بیش از 200 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز تست گیری در شهرستان های جهرم و خفر گرفته می شود.

 

وی همچنین تعداد كل بیماران بستري در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را 80 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، 74 بیمار در بخش  عمومی و 6 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه امروز و از میان بیماران شناسایی شده جدید کرونایی تعداد 18 بیمار در بیمارستان پیمانیه جهرم پذیرش شده اند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که امروز تعداد 15 بیمار نیز از این بیمارستان ترخیص شده اند.

 

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورتی که علائم سرماخوردگی دارند یا با بیمار کرونایی برخورد داشته اند، حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کروناست.

 

کد خبر 1052931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha