تعیین اسکله های مشخص در بنادر آبادان برای پهلوگیری شناورها

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان آبادان از تعیین اسکله های مشخص در بنادر آبادان برای پهلوگیری شناورها در بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار در راستای جلوگیری از ورود و انتشار ویروس کرونای هندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «رضا سفاری» عصر امروز (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونای هندی در مرزهای آبی آبادان که در محل سالن جلسات اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تدابیری برای پهلوگیری شناور هایی که به می خواهند وارد بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار شوند در اسکله های مشخص در نظر گرفته شده تا پس از پهلوگیری در همان اسکله خاص، ماموران بهداشت به شناورها ورود کنند و از کلیه خدمه تست pcr گرفته شود و بعد از اعلام نتیجه که ۴۸ ساعت است، بر حسب نتیجه آزمایش، ترخیص یا قرنطینه و یا اعزام افراد بیمار و حاد برای آنها تصمیم گیری می شود.

 

مدیر بنادر و دریانوری شهرستان آبادان با بیان اینکه منفی و مثبت بودن پاسخ تست خدمه، قرنطینه یا ترخیص آنها را تعیین می کند افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار گسترده ویروس کرونا است و به همین منظور شناورها ۴۸ ساعت نگه داشته می شوند، این دستور از سوی فرمانداری ویژه آبادان به ما و سایر سازمان‌های ذیربط ابلاغ شده و این نشست به منظور اجرایی کردن این ابلاغ و این دستور است.

 

در ادامه نیز «توفیق عنافچه» با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که از ابتدای اپیدمی کرونا در کل دنیا مدنظر قرار گرفته، مرزهای آبی است تاکید کرد: با توجه به اینکه تردد کشتی ها و لنج ها بین کشورهای مختلف و همچنین در خود مرزهای آبی در آنها انتقال تجهیزات و سایر مسائل اتفاق می‌افتد و احتمال ارتباط بین ملوانان و خدمه کشتی ها وجود دارد به همین خاطر  برای همین موضوع  مقابله با ویروس کرونای هندی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان ابراز کرد: یکی از موضوعات جدی و مهم، انتشار سریع و شدید این ویروس است که احتمال انتقال آن زیاد بوده و مقابله با آن یکی از اهداف نشست امروز است تا با هم افزایی و همفکری و با مشارکت مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان و سایر ارگان ها این مقابله با ویروس انجام شود.

 

وی تصریح کرد: ما از هم اکنون انجام تست pcr را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و از کلیه کارکنان کشتی ها و لنج ها و مواردی که معرفی می شوند تست گرفته می شود.

 

عنافچه همچنین از استقرار نیروهای مرکز بهداشت این شهرستان در سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده خبر داد و یاد آور شد: با هماهنگی قبلی نیروهای ما در محل حضور  خواهند داشت و قبل از خروج خدمه و ملوانان از کشتی ها و شناورها از آنها تست pcr گرفته می‌شود و افراد تا ۴۸ ساعت قرنطینه و پس از اعلام نتیجه تست برای وضعیت آنها تصمیم گیری می شود.

 

کد خبر 1052998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha