تکمیل کتابخانه مرکزی قاین نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است

حاجی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی قاین در زمینی به وسعت ۲۹۵۰ مترمربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است، گفت: این پروژه در حال حاضر۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود حاجی» عصر (12 اردیبهشت) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 79 کتابخانه عمومی فعال با 55 هزار عضو وجود دارد که از این تعداد 24 باب روستایی است، اظهار داشت: همچنین پنج باب کتابخانه در حال احداث در استان داریم که طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار پروژه بزرگ و کتابخانه مرکزی در حال احداث در استان داریم که به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه کاره و یا در همان مرحله اول رها شده اند، افزود: کتابخانه مرکزی بیرجند در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع از جمله این پروژه ها است که از مصوبات سفر دوم دولت نهم به خراسان جنوبی در سال 86 است و هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است.

 

وی با بیان اینکه زمین ساخت این کتابخانه در بلوار شهید ناصری بیرجند است اما متاسفانه هنوز این زمین برای ساخت واگذار نشده است، افزود: این پروژه در همان مرحله واگذاری زمین قفل شده است.

 

حاجی کتابخانه مرکزی فردوس با 65 درصد پیشرفت فیزیکی را دیگر پروژههای بزرگ کتابخانه های استان دانست و گفت: این پروژه در 1500 مترمربع زیربنا در سال 96 در دو طبقه آغاز شده و اکنون طبقه همکف آن در مراحل پایانی خود قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اتمام این پروژه حدود سه و نیم میلیارد تومان دیگر نیاز دارد، ادامه داد: فاز اول پروژه را می توان با اعتبار 300 میلیون تومانی تا دو ماه آینده به بهره برداری رساند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی قاین در زمینی به وسعت 2950 مترمربع از سال 88 عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اظهارداشت: این پروژه در حال حاضر50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار است.

 

در این جلسه مصوب شد که مبلغ 300 میلیون تومان از سوی استانداری برای تمکیل فاز اول کتابخانه مرکزی فردوس و 300 میلیون تومان برای کتابخانه مرکزی قاین اختصاص یابد.

 

 

 

کد خبر 1053034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha