پرداخت زکات در حمایت از مسجدالاقصی مجاز است

انجمن علمای فلسطین با صدور فتوای قانونی پرداخت زکات برای حمایت از مسجدالاقصی و ساکنان قدس اشغالی را مجاز دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، انجمن علمای فلسطین با صدور فتوایی قانونی اعلام کرد که پرداخت زکات مال برای حمایت از مسجدالاقصی و ساکنان شهر قدس اشغالی مجاز است.

 

انجمن علمای فلسطین که مقر آن در غزه است در بیانیه ای اعلام کرد: پرداخت زکات به نوعی از اشکال جهاد در راه خدا محسوب می شود و از مصارف زکات است.

 

در این بیانیه آمده است: جهاد در راه خدا بر هر کسی که قادر به انجام است، تکلیف شرعی است و جهاد با سلاح و جهاد با مال نیز از اشکال حمایت از مسجدالاقصی و مردم قدس محسوب می شود.

 

در ادامه بیانیه تاکید شده است: نیازمند حمایت از مسجدالاقصی هستیم و محافظان و مدافعان مسجدالاقصی نیز در سایه  اقدامات و خطرهایی که مسجدالاقصی را تهدید می کند، افزایش می یابد.

 

انجمن علمای فلسطین در ادامه تاکید  کرد از تمامی مسلمانان در هر نقطه از جهان هستند می خواهیم حمایت مادی و معنوی از مسجدالاقصی داشته باشند تا از نظر مالی با مشکلی مواجه نشویم و مردم قدس نیز بتوانند به محافظت و دفاع از مسجدالاقصی ادامه دهند.

 

فلسطینی های ساکن شهر قدس و محله های اطراف آن و مسجدالاقصی به صورت مستمر در معرض حملات صهیونیست ها و شهرک نشینان قرار دارند و نظامیان صهیونیستی ساکنان قدس را بازداشت کرده و برخی را از منازلشان بیرون می کند.

 

زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

کد خبر 1053092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha