شب قدر، شب مقدر شدن امور یکساله انسان ها است

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یکساله انسان‌ها است.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است که در آن فرشتگان به زمین فرود می‌آیند.

 

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: از کارهایی که در طول سال می توان انجام داد، دعا برای توفیق درک شب قدر است و اینکه بتوانیم در این شب، محبوب ترین و پسندیده ترین کارها را نزد خدا انجام دهیم.

 

 

علیپور خاطرنشان کرد: خداوند این شب را برای ما بهتر از هزار ماه قرار داده و اعمال این شب را از ما پذیرفته، آن را با بالاترین درجات برایمان ثبت می کند، در این شب نام ما را در گروه مقربان نوشته، شناخت، محبت، نزدیکی، پناه، رضایت و خیر خود را همراه با عافیتش نصیب ما می کند.

 

 

وی ضمن تسلیت شهادت مولای موتقیان حضرت علی(ع) بیان کرد: مراسم شب های قدر هم در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان برگزار می شود. 

 

 

وی تصریح کرد: این برنامه ها شامل قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و قرآن به سر گرفتن در شب بیست و یکم با سخنرانی حجت الاسلام نوروز پور مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی اوقاف کشور از تهران و شب بیست و سوم حجت الاسلام صفری معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی سخنرانی خواهند کرد.

 

 

وی زمان شروع برنامه ها را ساعت ۲۰:۴۵ عنوان و اضافه کرد: این برنامه ها در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد که به علاقه مندان برای شرکت در این مراسم توصیه می شود مفاتیح، قرآن و سجاده شخصی همراه داشته باشند.

 

 

 

 

کد خبر 1053204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha