شب قدر، شب بازگشت به درگاه الهی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای بازگشت به درگاه الهی است، گفت: کس می‌خواهد مقرب درگاه خداوند باشد شب‌های قدر را به شب زنده داری، تلاوت قرآن، دعا، مناجات و خیرخواهی سپری کند.

حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهارداشت: روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان فرصتی است که می‌تواند ما را در رسیدن به مقام و منزلت تقوا برساند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شب‌های قدر، شبی است که در آن قرآن نازل شده و عبادت و احیا آن شب از هزار ماه بهتر است، افزود:  شب قدر، شبی است که فرشتگان و روح اعظم در آن شب نازل شده و شبی سراسر سلامت، خیر، برکت و رحمت است.

 

وی ادامه داد: در شب قدر هر امری بر طبق حکمت الهی تعیین و تقسیم می‌شود و در روایات آمده که قرب به خدا در بیداری شب قدر است، هر کس می‌خواهد مقرب درگاه خداوند باشد شب‌های قدر را به شب زنده داری، تلاوت قرآن، دعا، مناجات و خیرخواهی سپری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به روایات، عنوان داشت: رحمت خدا در ترحم به مساکین و رمز عبور از صراط صدقه دادن در شب قدر است، مسیر کرامت اکتسابی مسیری است که انسان را به منزلت‌های والا می‌رساند، رسیدن به بهشت وابسته به تسبیح در شب قدر است.

 

وی با بیان اینکه راه نجات از دوزخ استغفار در شب قدر است، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال قرب خداوند هستیم و مشمول رحمت خداوند شویم، از صراط به سرعت عبور کنیم، به بهشت نائل بشویم و رضای خدا را کسب کنیم در شب قدر به کمک نیازمندان و محرومان بشتابیم، ذکر خدا را بر دل و زبان جاری کنیم.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شب‌های ماه مبارک رمضان، شب‌های برگشت همه ما به سوی درگاه الهی ا‌ست، بیان کرد: در این شب‌ها از خدا بخواهیم که دل‌های همه ما به هم نزدیک تر شود، در حق همدیگر دعا کنیم و به رتبه‌های رفیع قله معنویت نائل شویم.

کد خبر 1053239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha