در مواجه با امتحان الهی از عینک خوش بینی استفاده کنید

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: خداوند با بلاها و گرفتاری‌ها ما را امتحان می‌کند تا سبب و دلیلی بر بخشش باشد اینطور می‌توانیم بخشیده شویم این بلاها جای شکر دارد تا پاک شویم، اگر با عینک خوش‌بینی نگاه کنیم بسیاری از مشکلات خیلی هم بد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۳اردیبهشت) در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به دعای امیرالمومنان (ع) (خدایا اگر در به دست آوردن تقوا کوتاهی کردم در به‌دست آوردن عفو و بخشش کوتاهی نمی‌کنم)، بیان کردتقوا به معنای احتیاط و انجام ندادن اعمال نادرست است، در بیابان زندگی خارهایی همچون گناه و فساد وجود دارد، اگر مراقب نباشیم مجروح خواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر به خارها برخوردیم در ابتدا باید خار را از پاهایمان برداریم و سپس جایش را ترمیم کنیم، البته هر چقدر هم دقت کنیم باز ممکن است روی خار لگد کنیم، جریان دوری از گناه هم همین است.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به تقوا در زندگی، اظهار کرد: همه باید با احتیاط زندگی کنیم همچون بزرگان! حضرت علی (ع) نمونه بارزی از تقوا است که حساب‌شده زندگی می‌کرد، تقوا طلب‌کردنی است و خود به خود به‌دست نمی‌آید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه تقوا پیشه‌کردن همچون کوهپیمایی روی سنگ‌های تیز در  دشت زندگی است، تاکید کرد: چنانچه در تقوا پیشه کردن کوتاهی کردیم، باید دنبال بخشش باشیم که این کار سازنده است، ایجاد روحیه  عذرخواهی و بخشش در گناه نکردن موثر است.

 

وی تصریح کرد: ما معصوم نیستیم خداوند انتظار ندارد که قطعا گناه نکنیم بلکه اگر گناه کردیم توقع دارد که توبه کنیم و به فکر بخشش از گناه باشیم، مهم این است که چگونه می‌توانیم بخشش خدا را به‌دست بیاوریم، راهکار اول بخشش دیگران است تا خدا هم بخشش داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: خداوند با بلاها و گرفتاری‌ها ما را امتحان می‌کند تا سبب و دلیلی بر بخشش باشد اینطور می‌توانیم بخشیده شویم این بلاها جای شکر دارد تا پاک شویم، اگر با عینک خوش‌بینی نگاه کنیم بسیاری از مشکلات خیلی هم بد نیست. بندگان در مواجه با مشکلات اگر از عینک خوش بینی استفاده کنند درخواهند یافت که برخی از این مشکلات جنبه های مثبت را هم در زندگی مردم ایجاد کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امیرالمومنان علی (ع) در بستر بیماری از فرصت عیادت برای نصیحت دیگران استفاده کرده و به تقوا دعوت می‌کرد.

کد خبر 1053386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha