مطالبه گری جمعی جامعه قرآنی باید تقویت شود 

حجت الاسلام کرمی بر ضرورت تقویت مطالبه گری جمعی جامعه قرآنی تاکید کرد و گفت:موسسات و نهادهای قرآنی باید مطالبه گر باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جلسه اطلاع رسانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم اوقاف اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و جایگاه خوب قرآنی استان زنجان امسال باید با همکاری و هم افزایی کلیه موسسات و نهادها و ادارات قرآنی میزان ثبت نام افزایش قابل توجهی نسبت به سالهای قبل داشته باشیم و همین مسئله باعث افزایش سطح کمی و کیفی مسابقات و به طبع ارتقای رتبه استان زنجان در مسابقات قرآنی در سطح کشوری خواهد شد.

 


حجت الاسلام کرمی افزود: هدف ما از تشکیل این جلسه هماهنگی فکری با قرآنیان است و انتظار از جامعه قرآنی همکاری خوب و مناسب با این طرح است و باید همیشه گفتگو با جامعه قرآنی مدنظر همه بخصوص اوقاف باشد ، البته بیماری کرونا یکی از عوامل کاهش این تعاملات است و باید به نحوی جبران شود و ترویج فعالیتهای قرانی یکی از اولویت های سازمان اوقاف است و درصورت گفتگو و نشست ها بی شک نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

 


وی افزود : مطالبه گری جمعی جامعه قرآنی باید تقویت شود و این جامعه باید از دیگر تشکل ها مثلا ورزشی در امر مطالبه گری الگو بگیرد در حالی که قرآنی ها باید بهتر از هر تشکلی در بحث مطالبه گری فعال باشند. واین مسئله باعث دیده نشدن کارها و فعالیتهای قرآنی است.

 


این مقام مسئول خاطرنشان کرد:مساله دیگر در میان جامعه قرآنی در کل کشور و استان زنجان نقش کم رنگ آقایان نسبت به خانم ها می باشد که نیاز به آسیب شناسی دارد .

 


وی ادامه داد: جامعه قرآنی جامعه مظلومی است در حالی که نباید اینگونه باشد و مسئله بعدی ارتباط ضعیف جامعه قرآنی با مساجد است درحالی که مسجد محل تجمع و فعالیتهای مختلف است. هدف گذاری درآمد زایی برای جامعه قرآنی نیز از آسیب ها می توان برشمرد که نیاز به مدیریت صحیح دارد . همچنین شان و جایگاه مربی و معلم قرآن نیز باید در دید جامعه نیاز به ارتقا دارد.

 


وی گفت: متاسفانه صدای بسیاری از کانونها و تشکل های دیگر بلندتر از صدای جامعه قرآنی است و باید چاره ای برای این مسئله اندیشیده شود.

 


حجت الاسلامکرمی گفت: یکی از دلایل عدم اقبال به قرآن روش آموزش و تدریس مباحث قرآنی مثل سنگینی فضای آموزش قرآن یا تذکر اشتباهات قرآنی در میان جمع و سختگیری در امر آموزش قرآن است البته امروز خیلی بهتر شده است اما هنوز نیاز به کار و تلاش بسیار دارد.

 

به گفته وی، شیوه غلط تدریس گاهی باعث کدورت و روی گردانی از مباحث قرآن می شود.همچنین آسیب شناسی دیگر در این مورد تعداد کم نفرات تشویق شونده در مسابقات قرآنی است .تشویق های قرآنی باید فراگیر باشد حتی نفری که ضعیف هم است باید از او تقدیر شود برای اینکه استقبال از جلسات و کلاس های قرآنی ادامه دار باشد نیاز به تقدیرهای ویژه و دنباله دار و فراگیر است.

 

 

معاون فرهنگی و قرآنی اوقاف نیز در این جلسه گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی این مسابقات از امروز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و فعلا به مدت یکماه ادامه دارد صرف از طریق سایت www.quraniran.ir در حال انجام است که از کلیه داوطلبین خواهر و برادر بالای ۱۸ سال دعوت می کنیم در این رویداد مهم قرآنی شرکت نمایند.

 


حجت اسلام موسوی افزود: نه تنها در ثبت نام این مسابقات بلکه در سایر رویدادها و فعالیتهای قرآنی نیازمند کمک و همکاری جامعه قرآنی استان زنجان هستیم و به یاری خداوند متعال آماده ایم که با همکاری و همفکری روزهای آینده ، روزهای بهتر و مغیدتری برای همه ما در عرصه قرآن کریم باشد.

 


در پایان این جلسه نمایندگان و مسئولان موسسات و نهادهای قرآنی استان نیز به نوبت به طرح مسائل و مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند

کد خبر 1053491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha