مراسم احیای سومین شب قدر در خراسان جنوبی برگزار شد

مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و منازل مردم مومن و خداجوی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، در دومین ماه مبارک رمضان که با شیوع کرونا همراه شده است، مراسم احیای سومین شب قدر رمضان ۱۴۴۲ در مساجد، حسینیه ها،‌ امامزادگان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

در حالی مردم روزه دار، مومن و خداجوی خراسان جنوبی سومین شب قدر را احیا کردند که بیشتر آ‌نها برای قطع زنجیره منحوس ویروس کرونا ترجیح دادند همنوا با مداحان از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی، ندای «الهی العفو» سر دهند و قرآن به سر بگذارند.

 

قرائت سوره‌های وارده «روم،‌ دخان و عنکبوت»، اقامه یکصد رکعت نماز قضا، قرائت دعای جوشن کبیر از دیگر اعمال وارده برای سومین شب احیا در کتب مختلف ادعیه ذکر شده است که دیشب در جای جای استان خراسان جنوبی توسط مردم مومن زمزمه شد و در سحرگان و لحظات مانده به اذان صبح، برای ظهور فرزند فاطمه،‌ مهدی موعود (عج) دست به دعا برداشتند و از خداوند ریشه کنی بیماری کرونا را خواستار شدند.

 

در کتاب مفاتیح الجنان درباره شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان آمده است: این شب از دو شب قدر گذشته افضل است و از احادیث بسیار استفاده می‌شود که شب قدر همین شب است و این شب، شبِ «جهنی» است؛ یعنی شبی است که دعاها در آن اجابت می‌شود و در این شب تمام کارها بر پایه حکمت الهی مقدّر می‌شود 

 

کد خبر 1053694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha