پروژه های اجرا شده توسط بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان تشریح شد

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان مهمترین پروژه های این نهاد را در بخش های مختلف تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ جواد جلالی، چهارشنبه(15 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی یکی از مأموریت های اصلی در حوزه بسیج سازندگی را بحث آب شرب، پایدار و بهداشتی  عنوان و بیان کرد: در همین راستا ۳۵ پروژه آبرسانی انجام شد.

 

 

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان اجرای 63 پروژه لایروبی قنوات را از دیگر اقدامات خواند و گفت: در بحث احداث و تکمیل مسکن مددجویان محروم، بهزیستی و کمیته امداد هزار و ۱۹۱ پروژه انجام و مسکن تحویل مددجویان شد.

 

 

وی احداث و تکمیل 66 مدرسه، احداث ۵ کارگاه اشتغالزایی، احداث و تکمیل مساجد و حسینیه و گلزارهای شهدا به تعداد 32 مورد، احداث ۹ پروژه سوله فرهنگی و ورزشی در شهرستان های مختلف، احداث بیش از دو هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ۲۱ پروژه احداث خانه عالم و احداث سه پروژه سیل بند را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

جلالی افزود: در ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۳۴۲ مورد در سطح استان با همکاری کمیته امداد انجام شده و ۴ پروژه ساخت احداث نواحی بسیج، کمک به گروه های جهادی در پروژه های خرد و پروژه های حوزه محرومیت زدایی و سازندگی نیز انجام شده است.

 

 

 

وی در حوزه خدمات اجتماعی به توزیع ۴۳۰ هزار و ۸۵۴ بسته معیشتی در سال گذشته به ارزش ۱۳۱ میلیاردتومان توسط قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسن مجتبی با عضویت نهادهای همکاری، آزاد سازی 259 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه و گروه های جهادی اشاره کرد.

 

 

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان حمایت از ۶۸ هزار و ۱۷۵ خانوار در طرح شهید سلیمانی(مقابله با کووید 19) تهیه و توزیع دو هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه با همکاری سپاه ثارالله استان،کمیته امداد، خیرین و...را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

 

 

وی اظهار کرد: در خصوص کارآفرینی و اشتغال با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و تشکیل تعاونی های اشتغال زایی محله محور دو هزار و ۳۴۲ اشتغال در سطح استان با استفاده از ظرفیت تعاونی بسیج راه اندازی کردیم که در سطح استان ۴۰ تعاونی داریم و هر ۵ صندوق قرض الحسنه یک تعاونی را شکل می دهد .

 

 

جلالی با بیان اینکه در مجموعه بسیج سازندگی بیش از دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی بسیج ثبت شده؛ گفت: این گروه ها در ۵ عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی در حال فعالیت در استان هستند.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و دیدار با مسئولین، پیگیری راه اندازی کارگروه بسیج سازندگی با ریاست استاندار، رزمایش کمک های مؤمنانه با محوریت اهدای ۴۴۰ قلم کالا کمک جهیزیه، دیدار با خانواده طلبه جهادگر در قلعه گنج، افتتاح ساختمان جدید بسیج سازندگی از جمله این برنامه ها دانست.

 

 

کد خبر 1053814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha