ارجاع ۶۷ واحد متخلف در حوزه کیفیت به مراجع قضایی استان مرکزی

جعفریان از ارجاع ۶۷ واحد متخلف در حوزه کیفیت به مراجع قضایی استان مرکزی خبر داد.

«مهناز جعفریان» با اشاره به فعالیت های اداره کل استاندارد و اهمیت استاندارد سازی محصولات و فرآورده ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از تعلیق و ابطال 292 پروانه کاربرد نشان استاندارد در سال گذشته خبر داد.

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی افزود: از تعداد یاد شده 168 پروانه استاندارد مشمول مقررات ابطال و 124 پروانه از قوانین تعلیق تبعیت نموده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، متولی مهندسی نظارت بر کیفیت است، ادامه داد: این سازمان هم جهت با وظایف ذاتی و قانونی خود ضمن اعمال قوانین و برخورد با موارد تخلف و عدم انطباق با استانداردهای ملی تمامی امکانات خود را برای دست یابی به تولیدات دارای کیفیت لازم و ایمن در بازار مصرف و خدمات به کار خواهد بست تا چشم انداز حمایت از کالای استاندارد ایرانی و حمایت از تولید، با اعتماد و تمایل مصرف کنندگان به استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد، تحقق یابد .

 

این مقام مسئول با تشریح اقدامات حقوقی این اداره کل در سال 99 با تاکید براینکه اقدامات حقوقی شرط لازم حفظ و استمرار نظام کیفیت در واحدهای تولیدی و پشتوانه نقش نظارتی سازمان ملی استاندارد است ، اظهارداشت: در این راستا تعداد 749 تذکر و  اخطار به واحد های تولیدی متخلف داده شده است و پرونده 67 واحد تولیدی متخلف به محاکم قضایی ارجاع شده است.

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: قطعا این اقدامات حقوقی راه نقض قوانین را برای متخلفان نا هموار می کند و  بازدارنده است.

 

جعفریان با قدردانی از همکاری بسار خوب و جدی مراجع  قضایی به عنوان مدعی العموم در ایجاد بستر های مناسب استاندارد سازی و ایجاد بازار امن برای تولید کنندگاه و مصرف کنندگان، گفت: دستگاه قضا به عنوان تکیه گاه در اجرای قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد در همه حوزه های کاری مرتبط با وظایف سازمان ملی استاندارد نقش بسیار پررنگی در کنار نقش نظارتی این سازمان ایفا می کند

کد خبر 1053816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha