موزە مردم شناسی در روستای هفتاش ‌بانه راه‌اندازی می‌شود

سعداله رحیمی‌خواه گفت: اولین موزه سنتی و مردم شناسی در روستای هفتاش بخش ننور شهرستان بانه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سعداله رحیمی‌خواه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه در بازدید از روستای هفتاش در دیدار با دهیار و هیات امنا و معتمدین روستا، راهکارهای حمایت و توسعە زیرساخت‌های طرح در دست ساخت موزە مردم شناسی روستای مذکور را مورد ارزیابی قرار داد.

 

وی افزود: در حال حاضر با اختصاص اعتبار اولیە مصوب، میزان ٥٥۰ میلیون ریال از محل اعتبارت توسعه‌ای گردشگری روستایی بە این طرح اختصاص و بە زودی عملیات ساخت و ساز موزە و تجهیز آن آغاز خواهد شد.

 

رحیمی‌خواه با اشارە بە اینکە همزمان با اجرای عملیات آمادەسازی کارشناسان میراث فرهنگی استان مشغول آمادە‌سازی طرح توجیهی و محتوایی موزە روستای مذکور خواهند بود، اعلام کرد: در صورت تایید نهایی ادارە موزە‌های کشور، پروانە بهرە‌برداری صادر خواهد شد.

 

وی به لزوم تقویت و رونق گردشگری روستایی در شهرستان بانه اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی در بخش گردشگری یکی از راههای حمایت و توسعه گردشگری در این شهرستان است.

 

در ادامه عارف رحمانی بخشدار ننور شهرستان بانە اعلام کرد: بخشداری با بررسی بخش‌های مختلف این طرح و شیوه‌های حمایت از آن نهایت همکاری و تسهیل در روند اجرای این طرح را با همکاری ادارات ذیربط انجام خواهد داد.

کد خبر 1053922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha