ترانزیت بیش از ۱۷ هزار ۶۰۰ تن کالا از مرز گیلان

مرادی از ترانزیت بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن کالا از مرز گیلان طی یک ماه نخست امسال خبر داد. و گفت:

«فریبرز مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت به عملکرد یک ماهه صادرات و واردات کالا در گیلان اشاره و اظهار کرد: صادرات و واردات از عمده فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان شمرده می شود.

 



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه طی یک ماه نخست امسال ۸۴ هزار و ۷۵۳ تن کالا از مرز زمینی آستارا صادر شده است گفت: میوه و تره بار و انواع کاشی از عمده کالاهای صادراتی از این مرز در این مدت بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

 

وی اذعان کرد: طی اين مدت هشت هزار و ۱۴۱ تن كالا توسط ناوگان جاده ای از مرز زمینی آستارا وارد كشور شده است که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و عمده وارادات انواع تخته، پنبه و نخ بوده است.

 


مرادی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال ۱۷ هزار و ۶۷۳ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده که از این مقدار، ۱۲ هزار و ۹۰۳ تن از مرز زمینی آستارا و چهار هزار و ۷۷۰ تن از مرز دریایی انزلی بوده است.

 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اضافه کرد: هفت هزار و ۹۸۸ تن کالا از مرزهای استان به صورت ترانزیت وارد شده است که نسبت به مشابه سال گذشته به میزان ۴۶۴ درصد افزایش داشته است و عمده ترانزیت ورودی به این استان انواع تخته و آرد بوده است.

 

وی به ترانزیت خروجی اشاره کرد و افزود: در بخش ترانزیت خروجی نیز ۹ هزار و ۶۸۵ تن کالا از مرز زمینی آستارا خارج شده است که عمده ترانزیت خروجی برنج و چای است.

 

مرادی  با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۹ هزار و ۶۲۰  کامیون از مرز زمینی آستارا تردد داشته‌اند اعلام کرد: از این تعداد چهار هزار و ۶۷۰ دستگاه كاميون با ميانگين روزانه ۱۵۱ دستگاه از مرز آستارا وارد کشور شده است و تعداد چهار هزار و۹۵۰ دستگاه كاميون با ميانگين روزانه ۱۶۰ دستگاه از مرز آستارا از کشور خارج شده است.

 


وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر چهار شركت حمل و نقل بين المللی كالا و  شركت حمل و نقل بين المللی مسافر و ۱۴۰ نمايندگی شركت‌های حمل و نقل بين المللی كالا در استان گيلان مشغول انجام فعاليت هستند.

کد خبر 1054131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha