جمع آوری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال زکات در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از جمع آوری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل بایبوردی در حاشیه جلسه شورای زکات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: فرهنگ‌سازی پرداخت زکات باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا مردم با رغبت بیشتری این واجب الهی را بپردازند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: فرهنگ‌ سازی پرداخت زکات اثرات فراوان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و اصلاح امور اقتصادی، محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی، تقویت حس انسان‌ دوستی، مردم‌یاری و مردم‌دوستی و فرهنگ کمک مومنانه از مزایای آن است.

 

بایبوردی به نقش زکات در توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق دورافتاده شهری اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی شورای زکات شهرستان آران و بیدگل، رسیدگی به نیازمندان و ایجاد پروژه‌های ماندگار عمرانی و اشتغال‌زایی است و زکات جمع‌ آوری شده در امور جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، مرمت و احداث مسکن و معیشت محرومان و نیازمندان هزینه می شود.

 

فرماندار آران و بیدگل نقش معلمان، استادان، روحانیون، هنرمندان و معتمدان را در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های جمعی و مسئولان باید در جهت افزایش آگاهی مردم و تشویق و ترغیب آنان درخصوص پرداخت زکات و فوایدآن اطلاع ‎رسانی کنند.

 

بایبوردی ادامه داد: ستاد صدور مجوز جمع‌ آوری زکات فطریه در شهرستان آران و بیدگل با مسئولیت فرمانداری و عضویت ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی فعال است و نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در این شهرستان را ۷۰ صندوق اعلام کرد و افزود: فقط موسسات دارای مجوز می‌توانند پس از هماهنگی با مبادی ذیربط قانونی، اقدام به جمع‌ آوری زکات فطره کنند.
 

بایبوردی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم مومن و نیکوکار شهرستان آران و بیدگل طی سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند./

کد خبر 1054189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha