سرانه فضای آموزشی کشور به ۵.۲۲ مترمربع رسید

رخشانی‌مهر با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، گفت: متوسط سرانه فضای ‏آموزشی کشور از حدود ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۲۲ مترمربع رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهرالله رخشانی‌مهر» امروز (۱۶ اردیبهشت) در آیین بهره‌برداری از مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) در بیرجند که همزمان با افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حمایت وزیر آموزش و پرورش و حضور خیرین نیک اندیش، ‏در هشت سال اخیر جهش چشمگیری در حوزه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی کشور ‏ایجاد کرده است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در هشت سال گذشته ‏حدود ۱۶ هزار فضای آموزشی با۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس و زیربنای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع به بهره ‏برداری رسیده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت فعالیت‌های مدرسه سازی موجب افزایش متوسط سرانه فضای ‏آموزشی کشور از حدود ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۲۲ مترمربع در سال ۱۳۹۹ شده است.

 

رخشانی‌مهر با بیان اینکه تعهدات خیرین از ۵۳۲ میلیارد تومان در ‏سال ۱۳۹۲ به بیش از سه هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است، افزود: در راستای ‏توسعه فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی با برنامه‌هایی مانند طرح آجر به آجر شاهد ‏مشارکت خرد بیش از یک میلیون نفر از مردم بودیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: در مجموع خیران در این سال‌ها بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کردند و دولت نیز برای تکمیل سهم خود بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار  اختصاص داده است.

 

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷.۵ درصد اعتبارات ‏عمرانی کشور به موضوع مدرسه سازی اختصاص یافت، گفت: در هشت سال گذشته میزان کلاس‌های درس غیراستاندارد کشور هم از ۹۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است و هم‌اکنون بیش ‏از ۸۰ درصد مدارس ایمن هستند. ‏

 

وی بیان کرد: امروز در نخستین گام تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۸ بنای آموزشی با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان هستیم.

 

کد خبر 1054194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha