روز قدس محور وحدت جهانی

روز قدس یک روز جهانی و محور وحدت مظلومان عالم است که به ابتکار بنیان گذار انقلاب اسلامی شکل گرفت و میعادگاه همگان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آخرین جمعه سال به ابتکار بنیان گذار انقلاب اسلامی روز قدس نام گرفت تا حامی مظلومان باشیم و این روز قطعا فقط برای مردم فلسطین و آزادی قدس نیست بلکه برای حمایت مظلومان عالم و ایستادگی برای سرنگونی اسرائیل است.

 

این روز برای جهانیان شناخته شده و همگان خواستار پایان ظلم و آغازی برای عدالت و صلح است و همین مسئله باعث شده که بسیاری از کشورها به این جریان پیوسته و اتحاد و انسجام فراگیری ایجاد شود.

 

شکست اسرائیل از گذشته تاکنون خبر داده شده و این روزها نیز مصادیق تحقق آن را می بینیم که چطور در برابر حملات نظامی و رفتارهای بین المللی بی پاسخ مانده است.

 

برگزار شدن و نشدن راهپیمایی روز قدس در کاهش ظلم ستیزی نقشی نداشته و همه در برابر ظلم و استکبار خواهیم ایستاد و برای آن برنامه ریزی جدی و مشارکت بالایی خواهیم داشت.

 

*سرنگونی اسرائیل مثل شکست صدام

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در سخنرانی روز قدس با اشاره به اینکه نابودی اسرائیل قطعی است‏ خاطرنشان کرد: شکست صدام نیز برای بسیاری در آن زمان جدید و شاید غیرممکن به شمار می رفت اما ای واقعه رخ داد و سرنگونی صهیونیست جنایتکار نیز همینگونه خواهد شد.

 

حجت الاسلام «علی شیرازی»،‏‏  ادامه داد: این سال ها به ویژه امسال مصادیق شکست اسرائیل را و زوال این رژیم غاصب را دیده ایم و در مدیریت داخلی نیز آن ها با شکست روبرو شده اند.

 

*وحدت مسلمانان و شکست دشمنان

 

کارشناس مسائل سیاسی بین الملل نیز پیرامون روز قدس و جایگاه آن در جوامع جهانی گفت: این روز محور وحدت بین جوامع مختلف شده و قطعا دستاوردهای زیادی برای مبارزه با ظلم و ستم خواهد شد.

 

«بشیر اسماعیلی» شکست اسرائیل و حذف آن از جهان را یک واقعیت بیان کرد و افزود: وضعیت خوبی را در مدیریت داخلی و برگزاری انتخابات خود ندارند و از طرفی نیز مقاومت ملت یمن و شکست تحمیلی به اسرائیل شرایط برای آن ها سخت کرده است.

 

*وحدت مسلمانان برای جهانی سازی اسلام

 

وحدت اسلامی که یکی از دغدغه های گذشته تاکنون بوده نیز مسئله مهمی است که کشورهای مسلمان جهان با یک وحدت رویه و ایستادگی موجب زمین گیری دشمنان و گسترش عدالت و خوبی ها در جهان شوند.

 

بزرگان دینی از جمله مراجع تقلید موضوع وحدت و همبستگی را همواره مورد توجه و توصیه قرار داده اند و به همین خاطر از تفرقه به عنوان یک آسیب ذکر کرده اند که آیت الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید شیعه همواره اتحاد مسلمانان جهان را یک راهبرد برای شکست اسرائیل و آمریکا بیان کرده اند.

 

 

کد خبر 1054362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha