میدان تقویت کننده دیپلماسی/ در انتخابات هوشیار باشیم

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه مسئله فلسطین به ما نشان می‌دهد که اولویت با دیپلماسی نیست بلکه اولویت با میدان است گفت: میدان خود تقویت کننده دیپلماسی است و اگر در میدان آورده ای نداشته باشیم در دنیا حسابمان نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۷ اردیبهشت) با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدوارم خداوند با قبولی طاعاتمان، ما را جزو آزاد شدگان در راه خودش در عید فطر قرار بدهد و ما را از آتش زشتی ها، حسدها و نفرت ها که خودمان به دست خودمان بر افروختیم دور کرده و جنت خود را نصیب ما بگرداند.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه بهترین تعبیر از عید فطر یعنی «باز گشتن» گفت: فطر یعنی برگشتن‌ به فطرت الهی خود، بازگشتی که ما بر اساس آن آفریده شده ایم.

وی افزود: همه ما، پاک، خدایی و نورانی آفریده شده ایم اما خودمان کم‌کم با مرتکب شدن به گناه و خطا و معصیت، لکه های سیاهی را در وجودمان بر جا گذاشتیم که امیدواریم با قرائت قرآن، نماز و روزه کم کمی این سیاهی ها را از خود پاک کنیم و به طبع آن نور خداوند در دل ما بنشیند.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: ما برای ماندگاری در این عالم نیامده‌ایم بلکه آمده ایم تا آخرت خود را بسازیم و به آن ابدیتی که خداوند متعال به ما وعده داده است، برسیم.

وی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که «روز قدس» نامگذاری شده است، بیان کرد: روز قدس نماد استکبارستیزی و مبارزه با رژیم صهیونیستی، رژیم کودک کش و رژیم تروریستی است.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: ما مسلمانیم و در دین مبین اسلام کسی که کاری به مشکلات مردم نداشته باشد و خود را از آنها دور بداند، سرزنش شده اند از این رو مسلمان نمی تواند نسبت به دادخواهی انسان ها بی تفاوت باشد و وقتی استغاثه یک مظلوم را شنید از آن بگذرد.

وی گفت: برای ما ایرانی ها که مذهب شیعه هستیم فرقی نمی کند مظلوم چه دین و آیینی داشته باشد، ۹۹ درصد مردم فلسطین سنی هستند و مذهب آنها با مذهب ما فرق دارد اما به داد مظلوم فلسطین و مظلومینی که مسلمان هم نباشند، می رسیم چرا که نمی توانیم در مقابل فریاد و استغاثه مستضعفین عالم بی‌تفاوت باشیم.

وی اظهار کرد: ما مسلمانیم و جمهوری ما جمهوری اسلامی است از این رو در مقابل ظالم می ایستیم و بدانید کسانی هم که بیشتر برای کمک نکردن به مظلومین عالم اعتراض می‌کنند در واقع کسانی هستند که به دنبال مال و ثروت و قدرت خود هستند و اصلا به این خاک و نظام فکر نمی‌کنند.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(رحمة الله) فرمودند «محو رژیم صهیونیستی و حل مسئله فلسطین با مقاومت در عرصه میدان انجام خواهد شد» گفت: مسئله فلسطین به ما نشان می‌دهد که اولویت با دیپلماسی نیست بلکه اولویت با میدان است.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید مرد میدان بود، اذعان کرد: ثمره دیپلماسی و مذاکره با رژیمی که از سال 1948، به مدت 75 سال در غرب آسیا و در قلب کشورهای اسلامی توسط کشورهای غربی و کفار به صورت غده سرطانی گذاشته اند، چه بود.

حجت الاسلام محمدیان افزود: در این مدت ملت فلسطین زمین، عزت و کرامت، شهید و ناموس و... دادند از این رو مسئله فلسطین به ما ثابت می کند که اولویت با میدان است.

وی با بیان اینکه هر جا که مردم فلسطین مقاومت کردند امتیاز گرفتند و عزت داشتند خاطرنشان کرد: در قضیه فلسطین ثمره مقاومت این بود که در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی عده‌ای در باریکه نوار غزه توانستند به حدی مقاومت کنند که در جنگ ۲۲ روزه، جنگ ۱۸ روزه و حتی جنگ ۳ ساعته دشمن را به زانو در بیاورند.

وی اظهار کرد: این تلاش ها نشانه مقاومت و نشانه مرد میدان بودن است.

امام جمعه سنگر در ادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گفت: وقتی اولویت از میدان به مذاکره رسید و مذاکره اولویت پیدا کرد اشعری ها برگرده ملت می نشینند و ما می‌بینیم که هم میدان را و هم مرد میدان را از دست می دهیم.

حجت الاسلام محمدیان افزود: میدان خود تقویت کننده دیپلماسی است و اگر در میدان آورده ای نداشته باشید کسی در دنیا حسابتان نمی کند.

وی ادامه داد: ویژگی شب های قدر این است که سرنوشت سال ما در این شب مشخص می‌شود و انتخابات در جمهوری اسلامی شب قدر سرنوشت چهار ساله ما است که این چهار سال را چگونه می خواهیم بگذرانیم.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان ساخت: عده ای در دوران انتحابات نان پخش می کنند که نام کسب کنند از این رو باید هوشیار باشیم که به چه کسانی رأی می دهیم زیرا چهار سالی که با رای ما متاثر می شود سرنوشت خود و کشورمان را رقم می زنیم.

کد خبر 1054440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha