ایران اسلامی مقتدر و موثر در منطقه باید در سه محور فعال باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ایران اسلامی مقتدر و موثر در منطقه حتماً باید در سه محور فعال باشد که اولین محور گفتمان انقلاب و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (17 اردیبهشت) در همایش نقش سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه هرچه در ارزش ها و دفاع از احکام اسلامی داریم از امام راحل، این بزرگ مرد تاریخ است؛ افزود: این روز بزرگ به تعبیر امام عظیم الشأن «روز قدس، روز اسلام است».

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: روز قدس و ماجرای فلسطین اشغالی و به وجود آمدن رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و آنچه که در  جغرافیای جهان اسلام رقم خورده، در عناوین متعددی بحث آن قابل پیگیری است و هر کدام از این عنوان ها نیاز به ساعت ها بحث و سخنرانی دارد.

 

 

وی اظهار کرد: یکی از این عناوین این است که اصلاً چرا فلسطین به اشغال در آمد؟ و چرا رژیم غاصب و منحوس اسرائیل در این بخش از جغرافیای جهان اسلام تحمیل شد؟

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: عنوان دیگر اینکه ملت های مسلمان و به خصوص حاکمیت های جهان اسلام و حکومت ها و فرمانروایان در این چند دهه ای که این حادثه غم بار و مصیبت بار در جهان اسلام به وجود آمده است، هر کدام چه موضعی داشتند و چه کردند؟

 

 

وی ادامه داد: وظیفه مسلمانان در رابطه با این اشغال تاریخی و ناجوانمردانه و غاصبانه چیست؟ و الان ما در کجای این راه هستیم؟ و نقش جمهوری اسلامی در این خصوص چیست؟ و تشکیل جبهه مقاومت از کجا آغاز شد؟ و در آینده نزدیک به چه دلیل باید امید داشته باشیم به فضل خدا اضمحلال رژیم غاصب و جعلی اسرائیل را ببینیم؟ لذا هر کدام از این ها بحث های مفصلی است.

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: اولین بحث این است که چرا ما از فلسطین و آرمان های آن دفاع می کنیم؟ و چرا در این راه شهید می دهیم؟ و چرا آمادگی داریم که مثل جبهه های مقدس دیگری که گاهی اوقات به روی ما در میدان مبارزه و جهاد باز می شود، حضور پیدا کنیم و بجنگیم و شهید بشویم.

 

 

وی افزود: اولین بحث این است که در اسلام احکام بین المللی داریم؛ احکام بین المللی اسلام متعلق به گروه، طایفه، قشر و جغرافیای خاصی نیست بلکه همه ملت ها را در برمی گیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: ده ها حکم بین المللی در متون دینی ما و در احکام نورانی اسلام وجود دارد به طور مثال یکی از این احکام بین المللی، امانتداری است که مرز و جغرافیا نمی ‌شناسد و گزاره های متعدد دینی ما را امر به امانت داری می کنند.

 

 

وی ادامه داد: وقتی ما امین کسی شدیم، چه مسلمان باشد یا نباشد فرق نمی کند باید امانتدار خوبی باشیم؛ یکی از احکام بین المللی در صحنه مبارزه و جهاد هر انسان در اسلام عبارت است از دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم؛ گزاره های متعدد دینی ما را امر به این می کنند؛ آنقدر این گزاره ها واضح و روشن هستند که در ذهن هر کدام از ما اینکه شما نسبت به ظالم باید خصم باشید، دشمنی کرده و غضب خود را به آن اعلام کنید و در مقابلش بایستید و مبارزه کنید و نسبت به مظلوم مدافع باشید و دست مظلوم را بگیرید؛ این یک حکم بین المللی دین اسلام است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی در یک جغرافیای ولو کوچک از جهان، ظلمی به وقوع می پیوندد و غصبی اتفاق می افتد و ده ها و صدها و هزاران کودک و زن و مظلوم به خاک و خون کشیده می شوند، وظیفه انسانی و الهی ما ایجاب می کند که از مظلوم دفاع کنیم و با ظالم بجنگیم و علیه ظالم مبارزه کنیم و هر کجا فرصتی پیدا کردیم صدای رسای خود را علیه ظلم با رسایی هرچه تمام تر اعلام کنیم.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: در همین راستا روز قدس شکل گرفته که در جمعه آخر ماه رمضان به ابتکار معمار انقلاب اسلامی، امام عظیم الشأن، مسلمانان در صف های متحد در کنار هم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا می کنند و سال ها است که با عظمت و باشکوه این روز را گرامی می دارند و صدای وحدت اسلامی را به گوش استکبار جهانی و همه ظالمان می رسانیم و به مظلومان عالم اعلام می کنیم که مدافع مظلوم هستیم.

 

 

وی گفت: دلیل دومی که گزاره های متعدد دینی و آیات و روایات ما را امر به آن می کنند اینکه شما در مقابل ظلمی که به مسلمانی صورت می گیرد، وظیفه دارید و باید در مقابل ظالم با تمام قدرت و قوا بایستید و از مظلوم مسلمان دفاع کنید.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: نمی توانید بگویید به ما ربطی ندارد یا مسلمان تابع دستورات دین هستید یا بخشی از اسلام را عمل می کنید و قبول دارید و همه احکام اسلام را نمی خواهید عملیاتی کنید؛ اگر مومن به همه احکام اسلام هستیم که هستیم، یکی از احکام پیشرو و برجسته اسلامی هم این است که مسلمانان به فکر برادر و یا خواهر مسلمان خود باشید.

 

 

وی بیان کرد: وقتی می بینیم سال ها است به ملت مظلوم مسلمان فلسطین به وسیله رژیم غاصب اسرائیل ظلم می شود، آیا وظیفه اسلامی ما اقتضاء نمی کند از آن دفاع کنیم و هر چه در توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم و به این مردم مظلوم کمک کنیم تا شاهد پیروزی آن ها بر ظالم باشیم؟

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: بعضی ها فقط نگاهشان، نگاه ملی است و تمام حرف و همت آن ها این است ما از ایران دفاع می کنیم؛ از ایران باعزت و مقتدر دفاع می کنید یا از ایران ضعیف شده و تسلیم در مقابل قدرت های بزرگ؟ حتماً جواب خواهند داد ما از ایران پرقدرت و با توان دفاع می کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر از ایران مقتدر دفاع می کنید باز هم وظیفه ما اقتضاء می کند در صورتی علاقمند هستیم کشور با قدرت داشته باشیم باید به جغرافیایی که در کنار ما هست و اتفاقاتی که در منطقه ما رقم می خورد، حساسیت داشته باشیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: نمی توانیم نسبت به آن ها بیخیال باشیم و هیچ حرکتی از خودمان نداشته باشیم زیرا آنچه که در فلسطین اشغالی اتفاق افتاده، غده سرطانی است که بر پیکر جهان اسلام و منطقه است و اگر با این غده در جای خودش برخورد نکنیم و آن را نخشکانیم و ریشه کن نکنیم، این غده به سرعت جغرافیای جهان اسلام و منطقه را در می نوردد.

 

 

 

وی افزود: اگر از ایران مقتدر هم می خواهید دفاع کنید، مثل حمایت از یک بدن سالم و مقتدر است که در هر گوشه ای از این بدن غده ای سر باز کرد، فوراً باید خود را به پزشک متبحر سپرد و نسخه آن را عمل کرد و این غده را خشکاند.

 

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: ایران مقتدر نیازمند این است که در جغرافیای خودش کشور موثری باشد و اگر می خواهد کشور موثری باشد، باید از آرمان های فلسطین دفاع کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی مقتدر و موثر در منطقه حتماً باید در سه محور فعال باشد، اظهار کرد: اولین محور، محور گفتمان انقلاب و اسلام است که ما باید این گفتمان را با منطق قوی، صدای رسا و با شجاعت هر چه تمام تر از آن دفاع کنیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این وظیفه، وظیفه حاکمیت اسلامی است و در همه رده ها باید از این گفتمان دفاع کند و این گفتمان عدالت خواه، ظلم ستیز، این گفتمان استقلال، گفتمان دفاع از آزادی های مشروع، دفاع از عزت اسلامی و دفاع از مردم و ملت مستقل است که این گفتمان باید فعال در صحنه باشد.

 

 

وی اظهار کرد: محور دوم، محور میدانی است؛ در میدان عمل باید کشور انقلابی که در دنیای امروز همه نظرها را به سوی خودش جلب کرده باید در صحنه عمل قوی و مقتدر حضور پیدا کند و مردان مجاهد و سلحشوری را باید در جامعه امروز به نمایش بگذارد که نمونه های آن را شما در گلزارهای شهدا می بینید.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: در میدان عملیات، فرزندان این کشور نه تنها از خاک خود دفاع کردند بلکه جبهه مقاومت را عمق بخشیدند و جبهه مقاومت اسلامی را گسترش دادند و سردار شجاع و سلحشوری به میدان عملیات فرستادند که در عملیات های سخت در سوریه و عراق، دشمن را شکست داد و استکبار را به زانو در آورد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آنقدر فرزندان رشید و شجاع ایران اسلامی در صحنه عملیات با قدرت و با توان عمل کردند که دشمن تحمل این همه پیروزی ها را نداشت لذا مرد شجاع میدان جهان اسلام، سپهبد شهید سلیمانی را در سفر رسمی که دعوت شده بود، ناجوانمردانه ترور کرد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: محور سوم که محور بسیار مهم و اساسی است، محور دیپلماسی است که در صحنه دیپلماسی هم باید مسئولان امر فعال باشند.

 

 

وی ادامه داد: هر کدام از این سه محور منفعل شد، ایران اسلامی به رسالت خودش نتوانسته عمل کند لذا همانطور که در صحنه عمل مردان شجاع سلحشور و جان به کف به میدان می آیند و همانطور که در صحنه گفتمان، منطق قوی جمهوری اسلامی باید در همه صحنه ها حضور فعال داشته باشد و هیچوقت به خودش در مقابل شرق و غرب عالم هراسی راه ندهد، در صحنه دیپلماسی هم باید تیم دیپلماسی این کشور در همه دوران ها همراه با این 2 محور حرکت کند.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: وقتی این سه ضلع مثلث هماهنگ و همراه هم صحنه را توانستند مدیریت کنند و قوی حرکت کردند، آن وقت است که ما در همه صحنه ها پیروز هستیم.

 

 

وی ادامه داد: انفعال در هر کدام از این ها از هیچکس پذیرفته نیست و در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست؛ ما در همه صحنه ها باید فعال و قدرتمند و بااقتدار حضور پیدا کنیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: زمزمه هایی که گاهی اوقات از منفعل بودن بعضی از آدم ها شنیده می شود، زمزمه هایی که از جنس نظام جمهوری اسلامی در صحنه هایی که باید قوی و قدرتمند باشد، نیست.

 

 

 

وی گفت: روز قدس روز عزت اسلامی و روز زنده بودن اسلام و مسلمانان است و نشان می دهد که جامعه اسلامی حساس و فعال است و نشان می دهد که مردم مسلمان حواسشان به همه اوضاع و احوال کامل هست و بصیر و آگاه هستند و تحلیل دارند و حوادث زمان خود را خوب درک می کنند و می دانند این سه محور باید تحت زعامت و رهبری ولایت فقیه فعال باشد.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: فعال بودن، شجاعت و حرکت قدرتمند تنها در هر کدام از این محورها کفایت نمی کند؛ هم این سه محور باید همراه و همگام باشند و هم باید تحت زعامت و رهبری ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حرکت کنند.

 

 

وی اظهار کرد: رمز پیروزی و رمز موفقیت در همه صحنه ها و رمز اینکه در آینده نزدیک به فضل خدا اضمحلال رژیم غاصب اسرائیل را شاهد باشیم، فعالیت در این 3 محور تحت زعامت و رهبری ولایت فقیه است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان افزود: امیدوارم به برکت ماه مبارک رمضان امسال پیروزی مسلمانان به خصوص عزیزانمان در فلسطین را خدای تبارک و تعالی هر چه نزدیک تر گرداند.

کد خبر 1054455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha