افتتاح ۲۰۰ پروژه عمرانی همزمان با هفته بسیج سازندگی/ ۳۳۰ هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شد

ملک حسینی از افتتاح ۲۰۰ پروژه عمرانی بسیج سازندگی با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال به صورت متمرکز در روستای عطاآباد آق قلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «حسن ملک حسینی» صبح امروز (شنبه 18 اردیبهشت) به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال 79 به دستور مقام معظم رهبری جهت پر کردن خلاء جهاد سازندگی و ادامه خدمت رسانی در مناطق محروم شد.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان افزود: اهداف اولیه بسیج سازندگی پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط بین نسل جوان، تشکیل گروه های جهادی خدمت رسان و کمک به بخش کشاورزی و منابع طبیعی بوده است.

 

وی ادامه داد: این اهداف در ادامه سیر تکاملی اهدافش بیشتر، موثرتر و گسترده تر شد و بخش اقتصاد مقاومتی و بسته های معیشتی(خدمات رسانی)، آموزش و فنی و حرفه ای و کمک به بحران های طبیعی نیز به آن افزوده شد.

 

ملک حسینی با اشاره به خدمات رسانی بسیج سازندگی در کرونا، گفت: از ابتدای شیوع ویروش کرونا، 6 هزار و 200 گروه جهادی با حدود 60 هزار نفر بسیجی در موضوعات و فعالیت های مختلف در کنار کادر درمانی و بهداشتی حضور داشته و در حال خدمت رسانی هستند.

 

وی افزود: تولید ماسک و گان، غربالگری و طرح شهید سلیمانی از اقدامات بسیجیان در این مدت بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: تا کنون 330 هزار بسته معیشتی و بیش از یک هزار و 100 جهیزیه در سطح استان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون 3 هزار و 11 پروژه عمرانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار اجرا شده است، گفت: این پروژه ها شامل؛ زیرساخت های کشاورزی، کانال های بتنی، جاده های بین مزارع، احیای قنوات، آبرسانی شرب، احداث مدارس، فضای ورزشی، خانه های عالم و غسالخانه بوده است.

 

ملک حسینی با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی در استان، افزود: در روز سه شنبه (21 اردیبهشت) 10 هزار بسته معیشتی و 100 جهیزیه توزیع می شود.

 

وی از افتتاح 200 پروژه عمرانی به صورت متمرکز در روستای عطاآباد آق قلا در این روز خبر داد و گفت: این پروژه ها در (28 بهمن) سال 99 کلنگ زنی شده بودند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان اظهارداشت: این پروژه ها شامل؛ زیرساخت های کشاورزی و واحدهای اشتغالزا با اعتبار بیش از 80 میلیارد ریال افتتاح می شوند.

 

وی گفت: در دو هفته آینده نیز 250 پروژه دیگر با اعتبار 40 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود که 150 پروژه تعمیر و ساخت خانه نیازمندان و یکصد پروژه عمرانی است.

 

ملک حسینی ادامه داد: یکصد و 50 خانه محرومان با همکاری کمیته امداد استان ساخته می شود.

 

وی افزود: آبرسانی روستای زلزله زده ویرو رامیان با همکاری آب و فاضلاب استان از دیگر برنامه های بسیج سازندگی است که در یک ماه آینده افتتاح می شود.

 

 

کد خبر 1054553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha