احیای جلسات خانگی قرآن کریم برکات مضاعفی برای خانواده ها و جامعه خواهد داشت

بحرالعلومی گفت: برپایی جلسات خانگی قرآن کریم یک سنت حسنه از گذشته های دور است که احیای آن در بین اعضای خانواده می تواند برکات مضاعفی برای خانواده ها و جامعه داشته باشد.

«عبدالله بحرالعلومی» در حاشیه رونمایی از پوستر جلسات خانگی قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: برپایی جلسات خانگی قرآن کریم یک سنت حسنه از گذشته های دور است که احیای آن در بین اعضای خانواده می تواند برکات مضاعفی برای خانواده ها و جامعه داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: پویش ملی «جلسات خانگی قرآن کریم» با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راه اندازی شده است و خانواده ها با مشارکت در این طرح می توانند این سنت حسنه را در بین اعضای خانواده احیا کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این پویش با شعار «هر خانه، یک جلسه قرآن» در حال اجرا است و علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه www.jkqk.ir و ثبت جلسات خانگی خود در این طرح معنوی مشارکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: از زمان های قدیم سنت اصیل قرآن خوانی در طول سال توسط قاریان و اهل معارف قرآن کریم برپا بود و باید این حرکت معنوی احیا شود تا جامعه مبتنی بر تربیت قرآنی را شاهد باشیم.

 

بحرالعلومی اضافه کرد: این پویش یک طرح سراسری است که در کشور اجرا می شود و پتانسیل بسیار خوبی نیز در استان اردبیل وجود دارد که با همکاری نهادهای مختلف اجرایی خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: امید است به برکت اجرای این طرح نور ایمان در قلب های مومنان زنده شود و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

 

بحرالعلومی عنوان کرد: از نهادهای مشارکت کننده در این طرح نیز تشکر و قدردانی می کنم که مقدمات عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را فراهم می کنند.

 

کد خبر 1054586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha