قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲۴ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: هم اکنون ۳۹۶ بیمار در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که ۱۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ هزار و ۹۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از ۴۹۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت و از ۱۹۲ تست رپید تست ۲۰ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی بودند.

 

یزدان پناه با اشاره آغاز روند نزولی بیماری و عبور از قله موج در استان، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را تجمعات و دورهمی های کوچک خانوادگی داشته، بنابراین مردم باید همراهی لازم را داشته باشند تا این روند نزولی ادامه یافته و شاهد کاهش مرگ و میر در استان باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از مردم شریف استان تقاضا می کنیم دورهمی، تجمعات و مراسمات خود را به حداقل رسانده، استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در مکان های شلوغ و پرمخاطره و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه افراد واجد شرایط در واکسیناسیون کرونا مشارکت داشته باشتد تا شاهد کنترل این بیماری در استان باشیم، گفت: با توجه به اینکه گونه های جهش یافته کرونا(هندی، برزیلی و آفریقایی) در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مشاهده شده که مردم استان از سفر به این استانها و پذیرش مسافر از استان های فوق پرهیز کنند.

کد خبر 1054777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha