حساب های صندوق قرض الحسنه باقی الصالحات هستند

یک خیَر گفت:کسانی که در صندوق های قرض الحسنه حساب باز می کنند ضمن گره گشایی از کار مردم نیازمند، اندوخته ای برای باقی الصالحات خود جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «حسین ثبات» متولد 1331، اهل تبریز و ساکن تهران است. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در صندوق قرض الحسنه حساب باز کرده است تا بتواند با واریزی که انجام داده گره گشایی از کار نیازمندان با اعطای وام کند. همکاری خیرخواهانه  او با صندوق های قرض الحسنه 40 سال است که استمرار دارد.

 

او در این باره به خبرنگار شبستان می گوید:از طریق صندوق های قرض الحسنه به نیازمندان آبرودار وام بدون بهره اعطا می شود. کمتر کسی است که به صندوق برای وام مراجعه کند و دست خالی باز گردد.

 

این خیَر ادامه می دهد:وام ها بدون کارمزد و بروکراسی اداری به انسان های درمانده و آبرومنده اعطا می شود. اصولا به ما برای اعطای وام اشخاص معرفی می شوند.

 

او بیان می کند:هنگامی که  به افراد نیازمند آبرو دار، وام اعطا می شود، احساس لذت بخشی به آدم دست می دهد که وصف ناپذیر است. روزی که بخواهیم به فردی وام اعطا کنیم و اگر معطلی پیش آید گویا هیچ کاری نکرده ایم تا آن کار را به اتمام برسانیم و خیالمان راحت شود.

 

ثبات تصریح می کند: از نزدیک شاهد گره گشایی از کار مردم هستیم که بسیار لذت بخش است. فردی که وام دریافت می کند از لبخند  و دعای خیرش روزت ساخته می شود.

او با آوردن مثالی از یکی از دوستانش می گوید: دوستی داشتم هر کجای کشور می رفت و میدید صندوق قرض الحسنه دارند، حسابی در آن باز می کرد و می گفت این باقی الصالحات است. بنده هم به مردم توصیه می کنم در صندوق های قرض الحسنه حساب باز کنند حتی با مبلغ کم تا ضمن گره گشایی از مشکلات نیازمند، اندوخته ای برای باقی الصالحات داشته باشند.

 

او تاکید می کند: هیچ محدودیتی برای باز کردن حساب وجود ندارند، هر فردی با کمترین مبلغ می تواند حساب داشته باشد. اگر فردی هم می خواهد به شخصی قرض دهد، می تواند یک حساب باز کند و از پول خود وامی اعطا کند که نیاز به ضامن هم نداشته باشد.

 

ثبات پاکترین مراکز را صندوق های قرض الحسنه می داند و می گوید: ملت بدانند در یک کار اسلامی، انسانی و شرعی و عرفی شرکت می کنند.ممکن است کسی در این صندوق ها خطایی انجام دهد اما بسیار اندک هستند.

 

به هر روی؛ در مکتب جامعه ی اسلامی هم جایگاه بالایی صندوق های قرض الحسنه دارند که می توان به آیه شریفه ی سوره بقره آیه 245  که می فرماید: مَنْ ذَالَّذی یُقرِضُ الله قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ اَضْعافاً کَثیرَةً «کیست که خدا را وام (قرض الحسنه) دهد و خدا بر او به چندین برابر بیفزاید» و همچنین آیه 18 سوره حدید  که خداوند متعال در آن می فرماید: اِنَّ الْمُصَّدِّقینَ وَالمُصَّدِّقاتِ وَ اَقْرَضُوا اللهَ قَرضاً حَسَناً یُضاعفُ لَهُمْ وَ لَهُمْ اَجْرٌ کَریمٌ «همانا مردان و زنانی که در راه خدا به فقیران صدقه و احسان کنند و به خدا قرض نیکو دهند خدا ثواب آنها را چندین برابر سازد و پاداش با لطف و کرامت عطا کند» اشاره کرد. خیرین هم چندین برابر بهره پول هایی که در راه دستگیری از نیازمندان هزینه  می کنند را از خداوند در زندگی دنیویی  و اخرویی دریافت می کنند.

کد خبر 1055145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha