ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال یکی از ماموریتهای وزارت ارتباطات است

صدیق دامغانی با بیان اینکه تولید و صادرات محتوای دیجیتال زمینه ساز اقتدار ایران در دنیا خواهد بود، گفت: ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال را یکی از ماموریتهای اصلی وزارت ارتباطات است که می تواند زمینه تولید و صادرات محتوا را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا صدیق‌ دامغانی» امروز(۲۰ اردیبهشت) در بازدید از مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک در جریان مراحل راه اندازی استودیوهای صوتی و تصویری نیتک و همچنین مراحل استقرار تیمهای تولید محتوا در این مرکز قرار گرفت و ایجاد مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را گام اول ایجاد این شبکه خواند و اظهار امیدواری کرد که اجزای دیگر این شبکه در استانهای سمنان، تهران و البرز نیز شکل گیرد.

 

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال را یکی از ماموریتهای اصلی وزارت ارتباطات خواند که می تواند زمینه تولید و صادرات محتوا را فراهم آورد و ادامه داد: تولید و صادرات محتوای دیجیتال زمینه ساز اقتدار ایران در دنیا خواهد بود.

 

وی با اشاره به پارک‌های فاوا تصریح کرد: پارک های فاوا نهادهای دولتی‌ای هستند که صدای بخش خصوصی را می‌رسانند و موجب رشد اقتصادی و گسترش تکنولوژی می‌شوند.

 

صدیق‌دامغانی‌ خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اولین پارک ملی و بین‌المللی منطقه است که مجوز فعالیت منطقه‌ای هم دارد و امیدوارم به‌زودی وارد بازارهای منطقه‌ای نیز شود.

 

در این بازدید «حمیدرضا بحرینی» هم با تاکید بر ضرورت بازارسازی و تجاری‌سازی گفت: از اهداف اصلی تاسیس این مرکز نواوری می‌توان به تیم‌سازی در حوزه تولید محتوا که در بخش آکادمی مرکز صورت می گیرد، حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های نوپا که در فرآیند شتابدهنده مرکز انجام می‌گیرد و بازارسازی و تجاری سازی که در استارت‌آپ استودیو این مرکز متمرکز خواهد بود، اشاره کرد.

 

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک این مرکز پیشرو را بستری جهت توسعه و رشد هدفمند صنایع خلاق محتوایی در سطح ملی دانست و اظهار کرد: با ایجاد هم‌افزایی در اکوسیستم تولید محتوای دیجیتال، می‌توان عرصه مطلوبی را برای بروز خلاقیت در افراد و تیم‌ها ایجاد کرد.

کد خبر 1055376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha