بیست و سومین جشنواره قصه گویی در خراسان رضوی برگزار می شود

زره ساز با بیان اینکه قصه یک مقوله همه جانبه است که کارکردهای آن صرفا به حوزه فرهنگی محدود نمی ‌شود و در حوزه اجتماعی نیز می‌تواند مقوله‌ای جریان ساز باشد، گفت:بیست و سومین جشنواره قصه گویی در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ابراهیم زره‌ ساز» امروز(۲۰ اردیبهشت) در نشست خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی اظهار داشت: زنجیره مستقیمی میان قصه و اثرگذاری بر مخاطب وجود دارد به این معنا که هرچه قصه عمیق‌تر باشد میزان اثرگذاری بر مخاطب نیز افزایش می‌یابد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی بیان کرد: قصه‌گویی جایگاه مهمی در سنت ادبی ما دارد و البته اینک تا حدودی مغفول واقع شده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی تلاش دارد این جایگاه دیرینه را احیاء کند.

 

وی با بیان اینکه قصه یک مقوله همه جانبه است که کارکردهای آن صرفا به حوزه فرهنگی محدود نمی ‌شود و در حوزه اجتماعی نیز می‌تواند مقوله‌ای جریان ساز باشد، گفت:با این رویکرد برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در دوره بیست و سوم خود دنبال می‌کنیم و در ادوار قبلی نیز استقبال مناسبی از این جشنواره صورت گرفته است.

 

زره ساز خاطرنشان کرد: امسال نیز علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره که در دو رده ملی و بین‌المللی تمهید شده آثار خود را تا نیمه خردادماه به سایت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی ارسال کنند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی با اشاره به اینکه احیای سنت قصه‌گویی که مغفول واقع شده یکی از اهداف اصلی این جشنواره است خاطرنشان کرد: علاوه بر این زمینه تبادل مهم و مناسبی دراین حوزه میان کارشناسان از طریق برگزاری این جشنواره شکل می‌گیرد.

کد خبر 1055381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha