خوزستان یکی از موفق ترین استان های کشور در مواجهه با بیماری کرونا است

گویا خوزستان را یکی از موفق‌ ترین استان‌های کشور در مواجهه با بیماری کرونا دانست و گفت: این استان توانست با وجود تعداد بالای بیماران این موضوع را مدیریت کند و با اقداماتی که صورت پذیرفت اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد مهدی گویا» عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) در نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و بررسی تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان به شدت در موج چهارم همه‌گیری کرونا درگیر شد و افراد زیادی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خوزستان را یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با بیماری کرونا دانست و افزود: این استان توانست با وجود تعداد بالای بیماران این موضوع را مدیریت کند و با اقداماتی که صورت پذیرفت اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی تصریح کرد: شاهد هستیم که موارد بیماری به آهستگی در استان کاهش پیدا کرده است، نمی‌خواهم خوش‌بینانه قضاوت کنم اما تصورم این است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل شده و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند کاهشی بیماری را در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد باشیم.

 

گویا از همه مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم خوزستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید اشتباهات گذشته را در برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات، مهمانی‌ها عروسی‌ها و عزاداری‌ها تکرار کنیم.

 

وی با بیان اینکه روزهای سخت و حساسی را پیش‌ رو داریم تاکید کرد: نه تنها باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز متعهد شویم.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد یاد آور شد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

 

کد خبر 1055396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha