واگذاری ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن زوج های جوان و مستاجران

حسینی از حمایت بنیاد مسکن گلستان از زوج های جوان، مستاجران و فاقدین زمین برای ساخت مسکن در روستاها با واگذاری ۸ هزار و ۳۳۲ قطعه زمین مسکونی خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون 8 هزار و 332 قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به متقاضیان ساخت مسکن با اولویت زوج های جوان، مستاجران و فاقدین زمین واگذار شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به تملک اراضی ملی در محدوده روستاها اقدام و بعد از تفکیک و آماده سازی اراضی، این اراضی را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کند.

 

وی ادامه داد: بیشترین آمار واگذاری مربوط به شهرستان های کلاله با سه هزار و 310 قطعه، مراوه تپه با دو هزار و 582  قطعه و گنبد با ۷۷۶ قطعه است که این شهرستان ها دارای بیشترین واحد مسکونی بی دوام روستایی و مستاجر نیز هستند و واگذاری این اراضی به نوسازی واحدهای مسکونی در این شهرستان ها کمک شایانی کرده است.

 

حسینی اظهارداشت: در حال حاضر به تمامی متقاضیان ساخت مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر تا سقف ۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می شود.

 

 

کد خبر 1055583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha