همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی در شیراز برگزار می شود

مخبری گفت: همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی در جنبه های مختلف، آموزش زبان انگلیسی نظیر ترجمه و سایر موضوعات مرتبط با زبان انگلیسی در موسسه آموزش عالی «زند» شیراز در روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی مخبری»، امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت) در نشست خبری نخستین همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی، که در دانشگاه «زند» شیراز برگزار شد، گفت: همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی در جنبه های مختلف، آموزش زبان انگلیسی نظیر ترجمه و سایر موضوعات مرتبط با زبان انگلیسی در موسسه آموزش عالی «زند» شیراز در روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.

رئیس همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی، با اشاره به اینکه توسعه علم پژوهش و افزایش آموزشی جامعه یکی از مولفه های این دانشگاه است، افزود: برای توسعه علم و دانش خود را موظف می کند که با همایش های مختلف و پژوهش این کار را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه جز موسسات پیشتاز و پیشرو است، اظهار کرد: دانشجویی که در این موسسه تحصیل می کند در مهارت آموزی هم تسلط پیدا می کند و علاوه بر مدرک تحصیلی، مدرک مهارت را هم دریافت کند.

مخبری با تاکید بر اینکه دانشگاه نسل سوم و چهارم جز سیاست های دانشگاه های جهانی است اما دانشجویان علاوه بر توانایی علمی، پژوهش و مهارت داشته باشد، افزود: حل مسائل و موضوعاتی که جامعه با آن روبروست یکی از اهداف این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه این همایش از سال 98 به مدت 2 سال برنامه ریزی شده است و در کشور و خارج از کشور اطلاع رسانی شده است، اضافه کرد: پژوهشگران زیادی با همایش در ارتباط بوده اند و ما به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی در کنار دانشگاه شیراز و سایر دانشگاه های استان فعالیت علمی داریم.

مخبری با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که بیشتر از گذشته احساس می شد، نیاز به هماهنگی محققین کشور و خارج از کشور بوده است، اضافه کرد: گسترش فضای عمومی و مجازی باعث شده است که نیاز به استفاده از آخرین دستاوردها که به زبان انگلیسی بوده است، احساس می شد.

وی افزود: این همایش دومین همایشی است که توسط دانشگاه «زند» شیراز برگزار می شود، در سال 96 همایش در خصوص زبان و ادبیات فارس برگزار شد و طوری برنامه ریزی شده است که این همایش ادامه یابد.

این مقام مسئول گفت: انسان ها تا زمانی که احساس نیاز نکنند، دنبال موضوعی نروند، دانش آموز ضرورت آموزش زبان خارجی را احساس و برای این موضوع اقدام نمی کند و برای زبان انگلیسی نیاز به لابراتورهای مختلف دارد و اینکه به صورت حرفه ای به آموزش و پرورش به زبان انگلیسی پرداخته نمی شود، به خاطر همین است که دانش آموز احساس نیاز نکرده است.

کد خبر 1055630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha