حزب الله عراق: انگلیس در پشت حادثه کربلای معلی است

جنبش «کتائب حزب الله» در عراق، انگلیس را متهم کرد که پشت حمله به کنسولگری ایران در کربلا ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، جنبش «کتائب حزب الله» در عراق با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:  قدرت شرارت و خرابکاری بارها تلاش کردند تا امنیت ما را برهم بزنند و با تحریک گروه های فریب خورده و منحرف به ایجاد فتنه افکنی و بحران  و کشاندن مردم به سمت درگیری و جنگ اقدام کردند تا کشور ما را بی ثبات کنند.

 

این جنبش اعلام کرد: آنچه در شهر مقدس کربلا رخ داد. تنها محصول درگیری، رقابت و تسویه حساب بین طرف های مرتبط با پروژه های توطئه آمیز خارجی است که جوانان ما را به سمت مرگ سوق می دهند تا از خون آنها به منظور اجرای اهداف خبیثانه خود استفاده کنند.

 

در بیانیه این جنبش آمده است: این توطئه ها در سفارت انگلیس در بغداد و بیروت  برنامه ریزی شده است که دخالت آشکار توطئه آمیز و متجاوزگرانه است. باید این کشور استعماری خبیث و همه قدرت های بین المللی و منطقه ای و محلی بهای آن را بپردازند.

 

این جنبش اعلام کرد: این گروه ها فهمیدند که رسوایی بزرگ انتخاباتی در انتظار آنهاست، به همین دلیل برای ایجاد هرج و مرج و تخریب انتخابات تحرکاتی انجام می دهند تا از برگزاری آن جلوگیری کنند.

 

دهها آشوبگر دربرار ساختمان کنسولگری ایران در کربلا در اعتراض به کشته شدن ایهاب الوزنی به آتش زدن دیوار این ساختمان کردند. این آشوبگران همچنین به دفاتر بعثه حج و زیارت ایران که برای تسهیل در زیارت به عتبات فعالیت می کنند، و آتش زدن پرچمی که لفظ جلال الله دارد، نشان می دهد که گروه هایی مغرض در پشت این ماجرا هستند.

 

 

کد خبر 1055654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha