پیام تسلیت سرپرست حجاج ایرانی به وزیرحج افغانستان درپی حمله تروریستی به دانش‌آموزان درکابل

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارسال پیامی به وزیر ارشاد، حج، عمره و اوقاف افغانستان ، انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد و شهادت و مجروحیت دهها تن از دانش‌آموزان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با ارسال پیامی به آقای محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج، عمره و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان، انفجار تروریستی کابل را که به شهادت بیش از هشتاد نفر و مجروحیت ده‌ها تن اعم از کودکان دانش‌آموز دختر و شهروندان غیرنظامی انجامید، محکوم کرد.
در این پیام، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خبر جانکاه شهادت جمعی از نونهالان و جوانان مرزو بوم دیار همسایه مان افغانستان، بدست دژخیمانی از خدا بی خبر و گروههای جهالت پیشه و مزدور دشمن، دلهای همه مسلمانان بویژه مردم ایران اسلامی را به درد آورد .


سرپرست حجاج ایرانی با محکوم کردن چنین اقدامات تروریستی و بیرحمانه تاکید کرد : در شرایطی که امت اسلامی درگیر پیامدهای ناگوار بیماری همه گیر کرونا در کشورهای مختلف و همچنین ظلم و ستم اشغالگران قدس شریف می باشد ، نیازمند همفکری و همیاری برای نجات آحاد مسلمانان و سایر مردمان از این بلاهای مهلک است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه پیام، این مصیبت جانگداز و تکان دهنده را به وزیر حج و ملت بزرگوار افغانستان بویژه خانواده های داغدار این حرکت غیر انسانی تسلیت گفت و افزود: امید است در پرتو عمل به آیات قرآنی که مروج همبستگی و مهرورزی اسلامی است و در سایه روحیه گفتگو ، تفاهم معقول و وحدت گرایانه میان جریان های سیاسی اصیل و ریشه دار، در آینده ای نزدیک ، دیگر مجالی برای اینگونه اقدامات نابخردانه و دشمن شادکن پیدا نشود.

کد خبر 1055679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha