بیشترین مراجعات به فرمانداری بندرماهشهر برای اشتغال است

بندری با اشاره به اینکه اکثریت افراد جویای کار فاقد مهارت‌های فنی لازم هستند گفت: بیشترین آمار مراجعات به فرمانداری، مراجعه افراد جویای کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «فریدون بندری» امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) در نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آخرین بیانات خود در روز نوزدهم رمضان فرمودند مهارت و مهارت‌آموزی دو خاصیت ویژه دارد.

 

سرپرست فرمانداری بندرماهشهر افزود: بر اساس فرمایشات معظم‌له، مهارت و مهارت‌آموزی به کار کیفیت و ارزش می‌دهد، بنابراین مقوله فنی و حرفه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات به فرمانداری و دفتر نماینده مراجعه افراد جویای کار برای درخواست اشتغال است اضافه کرد: پایش‌ها نشان می‌دهد اکثر افراد جویای کار از داشتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بی‌بهره‌اند و همین موضوع عامل و مانع مهمی برای اشتغال به کار جوانان منطقه است.

 

بندری تصریح کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و تأسیسات بندری آمار جامعه کارگری شهرستان را به رقم ۸۰ هزار نفر رسانده است.

 

وی با اشاره به اینکه وجود این تعداد از جامعه کارگری حلقه اتصالی به نام مهارت را می‌طلبد تا کارها کیفیت بیشتری پیدا کند ادامه داد: متأسفانه در شهرستان بندر ماهشهر آموزش مهارت و رغبت به مهارت‌آموزی از حد مطلوبی برخوردار نیست و پدیده مهارت‌گریزی بین جوانان رواج فراوانی دارد.

 

سرپرست فرمانداری بندرماهشهر عنوان کرد: همین مسأله به مانع بسیار مهمی برای حل مشکل اشتغال و بیکاری تبدیل شده از این رو باید برای ترغیب جوانان به مهارت‌آموزی تدابیر و اقدامات ویژه‌ای اندیشیده و اتخاذ شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: از سوی دیگر نیز باید نیازسنجی لازم صورت گرفته و رشته‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازهای موجود منطقه باشد.

 

کد خبر 1055703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha