تاکید بر رعایت قرنطینه توسط همه افرادی که در معرض بیماری قرار گرفته اند

نوروزیان گفت: از دلایل مهم تاکید بر رعایت قرنطینه و پافشاری بر محدودیت ها، جلوگیری از افزایش تعداد موارد مثبت کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فاطمه نوروزیان » در گفتگویی خبری اظهار کرد: هر فرد بیماری یا ناقل کرونا که قرنطینه را رعایت نکند؛ می تواند ۲ تا ۱۰ نفر در روز را آلوده کند. و اگر در محیط های شلوغ و در جمعیت متراکم و فضای بدون تهویه قرار بگیرد افراد بیشتری را نیز می تواند بیمار کند.

 

 

وی افزود: در حال حاضر تست مثبت کرونا تنها دلیل برای درمان و یا قرنطینه نیست؛ بلکه برای شروع درمان و قرنطینه علامت دار بودن بیمار مهمتر است نه جواب تست؛ دو اشکال عمده در این مورد وجود دارد یکی اینکه بسیاری از افراد پس از انجام تست منتظر هستند که جواب تست آنها مثبت شود و به محض اینکه جواب منفی می شود فکر می کنند بیمار نیستند که تفکری کاملا اشتباه است و باعث انتشار بیشتر بیماری می شود.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: موضوع دیگری که از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون شاهد آن هستیم افراد فکر می کنند زمانی که واکسن دریافت کردند کاملا ایمن هستند و از ماسک کمتر استفاده می کنند.

 

 

کد خبر 1055745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha