تلاش داریم زمینه جانمایی آثار قرآنی هنرمندان مازندرانی در ادارات استان فراهم شود

رجبی وندچالی گفت: ما در استانداری مازندران این آمادگی را داریم که به ادارات ابلاغ کنیم برخی از تابلوهای قرآنی هنرمندان استان را خریداری و در دید همگان قرار دهند؛ به طور نمونه حداقل یک آیه را در هر اداره نصب کنند تا این فرهنگ نورانی اشاعه پیدا کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی رجبی وندچالی» امروز(22اردیبهشت) در حاشیه آئین بازگشایی نمایشگاه«تجسم نور»آثار تصویرگری «مریم فضل الله نژاد» با الهام از آیات قرآن کریم در گالری سوره حوزه هنری مازندران ضمن آرزوی توفیقات برای این هنرمند، اظهار کرد: در دورانی که شیعیان در سراسر جهان مورد آزار قرار می‌گیرند تا جایی که بیش از ۵۰ دانش آموز در مدرسه شیعی افغانستان به شهادت رسیدند، خلق آثاری با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) و عرضه چنین آثاری از افتخارات ما شیعیان است.

 

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به جایگاه زبان هنر برای تبیین آموزه های ناب قرآنی، تاکید کرد: امروزه همه چیز هنر است، و برخی مواقع ازهنرمندانی که خوب کار می‌کنند به عنوان جادوگر تعبیر می‌شود. شاید بسیاری از ما حتی یک آیه از قرآن را درک نکنیم ولی با مشاهده تصویر این آیات به ابعاد بیشتری از قرآن پی می‌بریم.  

 

رجبی وندچالی خاطرنشان کرد: اینکه حوزه هنری مازندران فرصتی برای برپایی نمایشگاه«تجسم نور» فراهم کرده بسیار خوب و ارزشمند است؛ ما نیز در استانداری این آمادگی را داریم که به ادارات ابلاغ کنیم برخی از این تابلوها را خریداری و در دید همگان قرار دهند؛ به طور نمونه حداقل یک آیه را در هر اداره با هزینه خودشان خریداری نصب کنند تا جلوه خاصی به فضا داده و این فرهنگ نورانی اشاعه پیدا کند .

 

به گزارش شبستان،‌در این مراسم از سوی «مهدی معصومی گرجی »رئیس حوزه هنری استان مازندران لوح سپاس و یک تابلو خط به پاس زحمات ارزشمند «مریم فضل الله نژاد»  برای خلق آثار هنری با محوریت قرآن کریم تقدیم این هنرمند مازندرانی شد.

کد خبر 1056055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha