حافظان قرآنی برای تربیت معلم حفظ قرآن کریم آموزش می بینند

حافظان قرآنی فعال در کانون های مساجد خراسان شمالی آماده حضور در طرح سراسری تربیت معلم حفظ قرآن کریم شدند.

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هشت تن از حافظان قرآنی عضو کانون‌های مساجد استان در این طرح سراسری که بهار و تابستان سال جاری  برگزار می شود،  با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده در آیین نامه این طرح، ثبت نام شدند.

 

 

وی در توضیح این طرح آموزشی افزود: شناسايي نيروهاي مستعد کانون­های فرهنگی هنری مساجد و تربيت آنان جهت تدريس در دوره‌هاي آموزش حفظ قرآن كريم، ايجـاد زمينـه و انگيـزه در معلّمـان تجـربي حفظ قرآن کریم جهـت استمـرار و تداوم دانش‌اندوزي در مهارت­هاي تدريس حفظ قرآن در سطوح علمي و تخصصي در مساجد و  تعميم روش­هاي بديع و انتقال مهارت­هاي تدريس يكپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن كريم در سطح كشور از اهداف تعیین شده این طرح قرآنی است.

 

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: بر اساس آیین نامه تدوین شده با اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن انتظار مي‌رود، دانش‌آموختگان با فنون و روش­هاي نوين، علمي و تخصّصي تدریس و آموزش حفظ قرآن كريم و نيز با روش­هاي جذب هرچه بيشتر مشتاقان حفظ كلام وحي آشنا شده و نظامي يكپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در كشور به اجرا گذارند.


 

وی شرایط انتخاب شرکت کنندگان را دارا بودن حداقل تأييديه حفظ 5 جزء قرآن كريم (ارائه مدرك آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حافظان در رشته حفظ 5 جزء يا بالاتر و يا برگزاري آزمون‌هاي ورودي معادل) و نیز قبولي در آزمون کتبی حفظ 5 جزء قرآن كريم اعلام کرد.

 


وی شکل اجرای این دوره آموزشی را در قالب دو بخش شامل  حضور مجازی در کلاس­‌ها به صورت برخط و نیز به صورت  غيرحضوري(خودخوان) اعلام کرد.

 

 

شیرازیان اعلام کرد: آزمون پایانی این طرح آموزشی 26 تا 31 تیرماه سال جاری برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1056166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha