شبیخون گسترده فرهنگی در عصر حاضر حجاب زنان مسلمان را هدف قرارداده است

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری گفت: حجاب زنان مسلمان از ضروریات دین است که متأسفانه دشمن در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارد این عزت و مصونیت را از زنان مسلمان بگیرد.

«حجت‌الاسلام ناصر خدایاری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: نزدیک به 50 درصد یک جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، بنابراین در سلامت امنیت روحی و روانی جامعه  زنان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند بنابراین بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند بسیار مخرب باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: حجاب نماد ارزش یک انسان است و هویت ایرانی و اسلامی در حجاب و حکم الهی بر لزوم حجاب است که باید از طرف بانوان به زیبایی رعایت شود.

 

این مسئول حجاب را از عوامل خوشبختی عنوان کرد و تصریح کرد: وقتی به ریشه و فلسفه بی‌حجابی می‌نگریم می‌بینیم که حجاب موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می‌شود و برهنگی و بدحجابی سقوط و انحطاط معنوی و فکری را بدنبال دارد.

 

خدایاری خاطرنشان کرد: نباید فقط به پوشش ظاهری بسنده کنیم باید علاوه‌بر پوشش ظاهری مواظب پوشش گفتاری و رفتاری و پنداری خود نیز باشیم که این پوشش‌ها بر همه انسان‌ها اعم از زن و مرد در قرآن و اسلام واجب عنوان شده‌اند.

 

 این مسئول تصریح کرد: حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی و سلامت جامعه و نفس و نسل همواره مورد تاکید بوده است.

کد خبر 1056836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha