هنرمند پیشکسوت تئاتر اردبیل درگذشت

عظیم اسدی از هنرمندان نامی و پیشکسوت تئاتر اردبیل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عظیم اسدی از هنرمندان نامی و پیشکسوت تئاتر اردبیل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا امروز 25 اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

 

نمایش های خواب، از پا نیفتاده ها، اسم شب، عنکبوت، بیز یئمک ایستیوک، یک شب در گور، خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، مرگ تابوت، ابریشم بهاء، چپو، یاد ایام، حکایت اول و روایت دوم و انسان میوه نخل از جمله فعالیت هنری این هنرمند به عنوان بازیگر بود.

 

نمایش های  خون سبز، سلطان شهر وجود، خوارج، خیز، تراتژدی دوم، مکتوم، گرداب و قضیه هفتم را نیز به کارگردانی این هنرمند به روی صحنه رفته بود.

 

فیلم نامه نمایش های نوری در ظلمت، عنکبوت، سلطان شهر وجود، حضار سفید، حکایت اول روایت دوم، تراژدی دوم، سوگنامه مردوخ، آهنگ شبانه، پشت پنجره مشجر، سور شیدایی، گرداب، به درود نگار، ساحل خاموش، زخمه، شازدانین آخیر گونی، محکومین، چیزی شبیه مردن و خاطرات کوچه خاکی به قلم این هنرمند بود که توسط گروه های مختلف تئاتری در اردبیل و دیگر شهرستان ها به اجرای عمومی در آمده است.

 

کتاب های آهنگ شبانه و شازدانین آخیر گونی از جمله آثار مکتوب این هنرمند است که به رشته تحریر رسید.

 

این هنرمند متولد 1337 بود و فعالیت های نمایشی خود را از همان سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و در جشنواره مختلف تئاتر استانی و منطقه ای و ملی به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشته و جوایز ارزشمندی را از رویدادهای تئاتری کسب کرده است.

 

کد خبر 1057078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha