ارسال ۶۱۹ اثر خوشنویسی به جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری»

حجت الاسلام مجیدی گفت: ۶۱۹ اثر خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در استان قزوین رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه هم اندیشی کمیته اجرایی هفتمین جشنواره سراسری «وقف، چشمه همیشه جاری» در رشته خوشنویسی که امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت) در اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که یک اتفاق جمعی برای ترویج فرهنگ وقف از مسیر هنر و هنرمند روی داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: خط خوش و خوشنویسی از گذشته ها مورد توجه همگان بوده است و از قدیم، تمدن را با آن می شناختند و امیدواریم با این اجماع جمعی هم موجب ترویج و هم موجب ماندگاری و جاودانگی فراتر وقف و خط و خوشنویسی باشیم.

 

وی عنوان کرد: جدا از برگزاری جشنواره امیدواریم با آشنایی هنرمندان با سنت حسنه وقف، شاهد وقف آثار هنری از جانب هنرمندان باشیم.

 

حجت الاسلام مجیدی در ادامه با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: خوشبختانه 619 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 70 درصد هنرمندان با یک اثر، 20 درصد از هنرمندان با 2 اثر و 10 درصد از هنرمندان با ارسال 2 اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته اند.

 

وی افزود: از میان آثار رسیده 385 اثر متعلق به رشته نستعلیق، 125 اثر به رشته شکسته نستعلیق و 106 اثر در حوزه رشته نثر و ثلث است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اعلام کرد: در میان شرکت کنندگان 175 هنرمند خانم و 44 هنرمند آقا در این جشنواره شرکت کرده اند که 78 نفر با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، 431 نفر با تحصیلات کارشناسی و 110 نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

 

گفتنی است در این جلسه مقرر شد نمایشگاه های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط های باز و پرتردد شهری برگزار شود و به منظور ترویج سنت حسنه وقف و معرفی آثار و هنرمندان برتر نسبت به چاپ سری نمایشگاهی برای ارسال به سایر استان ها اقدام شود.

کد خبر 1057254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha