مسایل اقتصادی بزرگ‌ترین چالشی که کشور با آن رو به رو است

خوانساری از مسایل اقتصادی به عنوان بزرگ‌ترین چالشی که کشور با آن رو به رو است، یاد کرد و گفت: سرمایه اجتماعی در تمام بخش‌های کشور کاهش یافته این در حالی است که میانگین تورم کشور در سال‌های اخیر حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت)در مراسم رونمایی از بسته نجات اقتصاد ایران با اشاره به اینکه در تدوین این بسته از دانشجویان و محققان ایرانی در دانشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی استفاده شده است، گفت: تعدادی از محققان بزرگ ایرانی در خارج از کشور هم برای تنظیم این بسته تلاش کردند.

 

وی از مسایل اقتصادی به عنوان بزرگ‌ترین چالشی که کشور با آن رو به رو است، یاد کرد و گفت: سرمایه اجتماعی در تمام بخش‌های کشور کاهش یافته این در حالی است که میانگین تورم کشور در سال‌های اخیر حدود ۱۸ درصد رشد داشته، اما رشد اقتصادی تقریبا صفر بوده است.مسایل اقتصادی است.

 

خوانساری با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه انرژی بدون هدفمندسازی و گسترش صنایع مختلف پرداخت می‌شود، گفت: نیاز کشور به رشد اقتصادی سالانه ۶ درصد است که بتواند حدود ۵ میلیون اشتغال ایجاد کند.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در بسته نجات ایران که امروز رونمایی می‌شود به تمام این چالش‌ها رسیدگی شده و روش‌های مقابله با آن تشریح شده است.

کد خبر 1057291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha