۵۶۴ نفر در خوسف واکسن کرونا دریافت کردند

احمدی از تزریق ۵۶۴ دُز واکسن سینوفارم، اسپوتنیک و واکسن آسترازنکا در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: ۹۷۰ نفر بالای ۸۰ سال سن در شهرستان خوسف تا فردا واکسینه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمیله احمدی» امروز (27 اردیبهشت) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا و از اسفندماه سال 98 در راستای مقابله با بیماری کرونا غربالگری به صورت شفاهی بر اساس آیتم های ابلاغی در شهرستان انجام شد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه در گام دوم، غربالگری آزمایشگاهی در شهرستان برای گروه های آسیب پذیر، مادران باردار و بیماران زمینه ای انجام شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار نوبت تمام جمعیت تحت پوشش شهرستان خوسف غربالگری شدند.

 

احمدی بیان کرد: در گام چهارم مدیریت بیماری کرونا، مقابله با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا شد، از همان ابتدای این طرح نیروهای بسیجی و جهادی بسیج به همراه بهداشت و درمان و با همکاری هلال احمر غربالگری را آغاز کردند که اگر همراهی و همدلی دستگاه ها و مردم نمی بود نمی توانستیم پیک های کرونا را پشت سر بگذاریم.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا از اسفندماه سال گذشته شروع شده و هم اکنون ادامه دارد، افزود: در فاز اول واکسیناسیون، واکسینه کردن کادر بیمارستانی انجام می شد که چون در خوسف بیمارستانی نداریم، این مرحله در شهرستان خوسف انجام نشد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف ادامه داد: فاز دوم واکسیناسیون در مراکز بهداشتی و درمان خوسف انجام شد و هم اکنون واکسیناسیون مرحله به مرحله ابلاغ و اجرا می شود.

 

احمدی با بیان اینکه افراد بالای 60 سال سن تا پایان خرداد ماه امسال واکسینه می شوند، گفت: هم اکنون واکسیناسیون افراد 85 سال در حال انجام است که به زودی تمام افراد این گروه سنی واکسینه می شوند و سپس مرحله به مرحله واکسینه شدن دیگر افراد ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا یک هزار و 354 تست کرونا از افراد گرفته شده است که از این تعداد 623 مورد مثبت و 33 مورد فوتی داشته ایم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه وضعیت قرمز کرونا در شهرستان خوسف داشته ایم، گفت: طی این مدت بیشترین ابتلاء و فوتی ها را شاهد بوده ایم چراکه در این وضعیت از یک‌هزار و 354 تست انجام شده، 400 تست مربوط به پیک سوم بوده است.

 

احمدی با بیان اینکه  32 نفر در بیمارستان های مرکز استان فوت و یک فوتی در منزل گزارش شده است، مطرح کرد: از این تعداد  12 فوتی مربوط به خوسف، پنج مورد در شهر ماژان و 10 مورد در روستای تقاب، معصوم آباد و سیوجان و سه نفر در مرکز خور اتفاق افتاده است.

 

وی از تزریق 564 دُز واکسن سینوفارم، اسپوتنیک و واکسن آسترازنکا در شهرستان خوسف خبر داد و و با اشاره به وجود 970 نفر بالای 80 سال سن در شهرستان خوسف گفت: این افراد تا فردا واکسینه می شوند، همچنین افراد با این رده سنی که تاکنون مراجعه ای برای دریافت واکسن نداشته اند، می توانند برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی شهرستان مراجعه کنند.  

 

 

 

 

کد خبر 1057380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha