جزییات ثبت نام دانش آموزان اعلام شد/آمار بازماندگان از تحصیل

حکیم زاده جزییات ثبت نام دانش آموزان را برای سال تحصیلی جدید تشریح کرد و گفت: سال گذشته برخی از خانواده ها به دلیل شیوع ویروس کروناترجیح دادند فرزندانشان را در مدرسه ثبت نام نکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت:  ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در  بیست و دوم اردیبهشت ماه به مدارس ابلاغ شد. به عنوان ستاد ثبت نام جلساتی را برگزار کردیم و مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت را  مرتفع کردیم. 

حکیم زاده با بیان اینکه چند موضوع حائز اهمیت وجود دارد افزود: تسهیل در  کار ثبت‌نام و رفع نگرانی و دغدغه خانواده ها از منظر سلامت،  تکریم و احترام به والدین  و از نظر ما ثبت نام برای نوآموزان یک رویداد اداری نیست بیشتر از یک رویداد اداری یک رویداد تربیتی است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امکان ثبت نام الکترونیکی را برای همه پایه ها فراهم کرده ایم پای اولی ها نیازمند حضور برای سنجش و غربالگری هستند اگر پایه اول می‌خواهد ثبت نام را به صورت حضوری انجام دهد تدابیری نیز در مدارس اندیشیده شده است. فرایند ثبت نام از اول خرداد ماه و غربالگری و سنجش آغاز می شود که دستورالعمل آن نیز فراهم شده ابلاغ شده است. ثبت نام پایه های دیگر هم پس از اتمام امتحانات اطلاع رسانی می شود.

وی افزود:  امسال پیش بینی می شود، نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها حدود یک و نیم میلیون نفر باشند که در سنجش و غربالگری شرکت می‌کنند. سازمان مدارس استثنایی نیز تعداد پایگاه ها را افزایش داده است خانواده‌ها هرچه زودتر مراجعه داشته باشند.

حکیم زاده تصریح کرد:امسال سعی شده محدوده جغرافیایی از طریق سامانه تعریف شود و خانواده ها به مدارسی که در محدوده است مراجعه کنند سال گذشته مدارک را حضوری و امسال الکترونیک دریافت می کنیم اگر در محدوده ثبت نام مدرسه ظرفیت خالی وجود  داشته باشد ثبت نام امکان پذیر است و امیدواریم چالش ها کمتر شود. 

حکیم زاده با اشاره به بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان گفت: در مجموع سال گذشته ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۷۸۱ نفر ثبت نام کردند. تعداد یک میلیون و ۱۳ هزارک ۴۹ آموزش پیش دبستانی بودند و یک میلیون و پانصد و بیست و شش نفر در کلاس اول ابتدایی ثبت نام کردند.
تعداد ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کردند با بررسی هایی که انجام دادیم ۲۱۰ هزار نفر از تحصیل بازمانده اند که تعداد   ۸۰ هزار نفر مربوط به ثبت نام کلاس اولی ها بوده است. خانواده ها با توجه به شیوع ویروس کرونا ترجیح داده اند تا فرزندانشان یک سال دیرتر به مدارس در مدارس ثبت نام کنند.

کد خبر 1057401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha