۲۰ درصد شهدای عشایر کشور از فارس هستند

بهرامی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد شهدای عشایر کشور به فارس مربوط به می شود، گفت: تعداد شهدای عشایر فارس ۲ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت) با اشاره به اینکه هر فرد عشایر پروتئین مورد نیاز 17 نفر را تامین می کند و نماد بارز اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: استان فارس پرجمعیت ترین جامعه عشایری کشور را در خود جای داده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس با یادآوری این مطلب که 32 هزار خانوار عشایری وجود دارد و اکنون کاهش جمعیت خانوارها را شاهد هستیم که 132 هزار نفر جامعه عشایری داریم، افزود: زنان و مردان سخت کوشی در عشایر حضور دارند و دارای فرهنگ غنی، نماد جامعه سبز و اقتصاد محور هستند.

بهرامی با یادآوری این مطلب که همه دستگاه های اجرایی باید از عشایر و تولیدات آن پشتیبانی کنند، تاکید کرد: حدود 10 هزار خانوار عشایری که دارای شرایط بودند بیمه شدند که این بیمه امکان بازنشستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه های بهداشت عشایری برای نخستین بار شکل گرفت و شاخص برخورداری از بهداشت در عشایر از 17 درصد به 43 درصد رسید و 43 درصد از جامعه عشایری از خدمات بهداشتی مستمر استفاده می کنند، اظهار کرد: 36 خانه بهداشتی سیار عشایری در فارس وجود دارد.

بهرامی با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان عشایری را در دستور کار قرار داده ایم و حدود 34 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره در اختیار صندوق های توانمندسازی زنان قرار گرفته است، افزود: بیش از 2 هزار و 500 زن سرپرست خانوار در این صندوق عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم گوشت قرمز استان معادل 20 هزار تُن توسط عشایر تولید می شود، اضافه کرد: در یک هزار و 241 منطقه در فارس، عشایر حضور دارند.

مدیر کل امور عشایر فارس با یادآوری این مطلب مرتع عشایری، عرصه معیشت، اقتصاد و تولید عشایر است متاسفانه عده ای این مراتع را تصرف می کنند، افزود: واگذاری مرتع آسیب های مختلفی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد شهدای عشایر کشور به فارس مربوط به می شود، گفت: تعداد شهدای عشایر فارس 2 هزار نفر است.

بهرامی گفت: 2 هزار و 775 پکیج خورشیدی سهم عشایر فارس در مرحله اول است و قرار است پکیج خورشیدی را در کنار سیاه چادرها ایجاد کنیم و تا پایان خرداد تمامی این موارد توزیع می کنیم که بتوانند از روشنایی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد تومان خسارت به جامعه عشایری استان به خاطر خشکسالی رسیده است، تاکید کرد: خرید تضمینی دام عشایر را برای اولین بار دولت در دستور کار قرار داده است.

بهرامی با یادآوری این مطلب که هر یک میلیمتر کم شدن باران باعث حذف یک کیلو علوفه در طبیعت می شود، اظهار کرد: 10 هزار تُن علوفه بین عشایر توزیع خواهد شد که به کنستانتره تبدیل می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه 465 هزار راس دام بیمه شدند، افزود: برای جلوگیری از ورود دلال ها، باید کارت دام را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی به یک رابطه مثبت و سازنده با سایر بخش های جامعه کمک می کند، اضافه کرد: رسانه ها با انعکاس دقیق فعالیت ها مردم را با آنچه که اتفاق می افتد، آشنا کنند، پیش از این رسانه سنتی بود و مسائل خاص خودش را داشت و امروز رسانه های دیجیتال باعث شده در کسری از ثانیه مطالب را منتشر کنند و اطلاع رسانی گسترده و فرامرزی داشته باشد.

 

کد خبر 1057404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha