انعقاد تفاهم همکاری اوقاف و ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد از انعقاد تفاهم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت) در آیین انعقاد تفاهم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات بستری برای خدمت به زائران حسینی به ویژه در ایام اربعین و همچنین بازسازی عتبات عالیات فراهم شده که باید قدر بدانیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اخیرا جلسه ای مشترک با حضور نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه، مدیران اوقاف و امور خیریه استان ها و همچنین رئیس سازمان بازسازی عتبات و عالیات برگزار شد و در این جلسه به هم افزایی نظام مند بین دو نهاد تاکید شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در کارگروه اسکان و تغذیه و فرهنگی اربعین اوقاف و امور خیریه گلستان حضور داشت و به همت خیران و آستان مبارکه خدماتی را به زائران کربلای معلی و اماکن مقدسه ارائه کردیم.

 

وی بیان کرد: با این تفاهم نامه با بازسازی عتبات عالیات گلستان پیش از گذشته برای جمع آوری نذورات مردمی برای این امر مقدس، جلب وقف های جدید و اجرای وقف های دسته جمعی داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در راستای مردمی کردن وقف تلاش های زیادی در سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است و برکات آن را در دستگیری مردم در حوادث مختلف مثل سیل گلستان، کرونا و زلزله رامیان شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: درصدد این هستیم که موقوفات را براساس قوانینی که در اختیار داریم به مردم واگذار کنیم و موقوفات عتباتی را احصاء می کنیم و انتظار داریم سازمان بازسازی عتبات عالیات استان در مسیر احیاء این موقوفات کمک کند.

 

گفتنی است، این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری های مشترک و بهره مندی از ظرفیت های موجود و همچنین افزایش تعاملات دو جانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ وقف و خیر و تسریع در بازسازی عتبات عالیات، امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

کد خبر 1057546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha