قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۴۷ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۴۷ خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز اظهار کرد: هم اکنون 302 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، 138 نفر مبتلای قطعی و 25 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 44 هزار و 987 مورد گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از 435 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 39 درصد موارد مثبت و بيشترين موارد در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام و از 208 نمونه رپید تست 25 درصد موارد مثبت و در شهرستان های کهگیلویه، لنده و گچساران هستند.

 

یزدان پناه خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری، عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله حداقل ۲ متری برگزار شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از افرادي که در قرنطينه هستند نيز خواهش داريم به جز در موارد ضروري كه نياز به خدمات بيمارستاني وجود دارد، محل قرنطينه را ترك نکنند تا بيماري به ساير افراد منتقل نشود و كساني كه نشانه هاي از كوويد ١٩ دارند به مراكز ١٦ ساعته جهت انجام تست مراحعه کنند.

کد خبر 1057565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha