وجود ۱۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشور/ صدور سند برای ۴۷ میلیون هکتار از منابع طبیعی

افلاطونی از حدود ۱۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت: برای ۴۷ میلیون هکتار از منابع طبیعی سند مالکیت تک برگ یا کاداستر تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رضا افلاطونی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها و مراتع کشور شب گذشته (دوشنبه 27 اردیبهشت) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما از حدود ۱۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت: با صدور سند ۴۷ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی و جنگلی برای حدود ۵۰ درصد از اراضی ملی کشور سندمالکیت تک برگ یا کاداستر تهیه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در صورت تکمیل سند جامع حدنگار (کاداستر) بطور دقیق مقدار اراضی ملی و جنگلی کشور مشخص می‌شود و دخل و تصرف در آن غیر ممکن می شود، گفت:

 

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد اراضی کشور را منابع طبیعی تشکیل می‌دهند، افزود: تا پایان سال گذشته برای حدود ۵۰ درصد از  اراضی ملی سند مالکیت کاداستری به نام دولت گرفته ایم.

 

افلاطونی با بیان اینکه پیش از این ۱۲۹ میلیون هکتار سند دفترچه‌ای هم به نام دولت گرفته شده بود، افزود: اسناد بیش از ۱۶۶ میلیون هکتار تاکنون تثبیت شده است و استان‌های ساحلی و جنگلی در اولویت گرفتن سند کاداستر به نام دولت هستند.

 

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه در تعریف کاداستر یا حدنگار؛ حد و حدود و موقعیت جغرافیایی (یو تی ام) به کمک "جی پی اس" مشخص می‌شود، گفت: این حد و حدود تغییر ناپذیر است و از هر گونه دخل و تصرفی بدور است.

 

وی با اشاره به اینکه تخصیص مکان و مشخص بودن سند ملکیت در فعالیت‌های تولیدی جزء ارکان و توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: مشخص بودن سند مالکیت زمین، امنیت سرمایه گذاری را تضمین می‌کند.

 

افلاطونی با بیان اینکه تولید کننده و سرمایه گذار در وضعیت تثبیت ملکیت و سرمایه زمین؛ مطمئن‌تر است، گفت: یکی از طرح‌های ملی که زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن بوده و زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند، اجرای طرح ملی «کاداستر» در کشور است.

کد خبر 1057581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha