استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا از مصادیق جرائم انتخاباتی است

قاسمی گفت: ورود مدیران و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا از مصادیق جرائم انتخاباتی است و بدون شک در صورت مشاهده و گزارش نهادهای نظارتی موجب تعقیب قضایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «محمد قاسمی» در نشست شورای اداری استان بیان کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی برگزار می شود، زیرا بسیاری از این مددجویان به دلیل نوسانات اقتصادی و از روی غفلت در زندان گرفتار شده ‌اند و باید شرایطی فراهم شود تا بتوانند به خانواده و جامعه بازگردند.

 

دادستان قزوین افزود: جای محکومان مالی و جرائم غیرعمد زندان نیست، بلکه زندان جای مرتکبان جرائمی است که باید مجازات شوند و حضور آنها در جامعه مضر بوده و موجب آسیب دیگران، اخلال در نظم و امنیت عمومی، ارعاب وغیره می شوند.

 

وی عنوان کرد: نحوه برنامه های سال جاری ستاد مردمی دیه استان قزوین برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان بی‌ سابقه بود و برنامه های خوبی با دعوت از افراد سرشناس، هنرمندان و ورزشکاران قبل از اذان مغرب و با همکاری صداوسیمای مرکز استان برگزار شد.

 

قاسمی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال برای آزادی زندانیان جرائ م غیرعمد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی جمع آوری و یک میلیارد تومان هم به صورت چک تعهد شده است، که جای تشکر از خیران و مردم شریف استان دارد.

 

وی گفت: مجموع تعهدات خیران اگر محقق شود، حدود 3 میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان امسال جمع آوری شده است که می تواند موجبات آزادی برخی از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی را فراهم کند.

 

دادستان قزوین اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری 31 زندانی از سطح زندان های استان با کمک خیرین آزاد شدند و 12 نفر هم در شرف آزادی قرار دارند و همچنین در طی سال گذشته تعداد ۲۱۳ زندانی در استان با کمک های ستاد مردمی دیه آزاد شدند، ولی امسال با این مقدار کمک های مردمی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر آزاد خواهند شد.

 

وی با قدردانی از شکات که از حقوق حقه خود گذشته و موجب بخشش زندانیان شدند، تأکید کرد: ستاد مردمی دیه کشور به میزان گذشت شکات، اعتبار و بودجه به ستاد دیه استان اختصاص می دهد و بر همین اساس اگر در زندان های استان محکومی زیر ۸۰ میلیون تومان بدهی حضور داشته باشد، بلافاصله آزاد خواهد شد.

 

قاسمی خاطر نشان کرد: از مدیران استان تقاضا می کنیم با توجه به تعهد اجتماعی خود، یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص دهند تا با این اقدام خدا پسندانه بتوانیم به وظیفه شرعی خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عمل کنیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون ۸۸ شعبه طلایه داران صلح و سازش با ۴۳۵ عضو در استان فعال شده اند و توقع داریم سایر ادارات و سازمان ها هم افراد خود را برای راه اندازی این شعب معرفی کنند و همه باید کمک کنند تا این طرح که به عنوان پایلوت در استان شروع شده، به نتیجه برسد.

 

دادستان قزوین گفت: راه اندازی این شعب هیچ هزینه‌ای برای بیت المال ندارد و می تواند در حل مشکلات و مسائل پرسنل و کارمندان شاغل با استفاده از ظرفیت خود آن مجموعه موثر باشد و به صلح و سازش ختم شود.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات، توضیح داد: دستگاه های اجرایی و عمومی در برگزاری انتخابات، سازوکار و وظیفه قانونی دارند ولی باید اصل بی طرفی را رعایت کنند و از اموال و امکانات عمومی و منابع دولتی له یا علیه هیچ کاندیدی استفاده نکنند.

 

قاسمی اضافه کرد: هر چند همه امکانات و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق با قانون باید در برگزاری انتخابات مورد استفاده قرار گیرند تا انتخابات پرشور انجام شود، اما این امکانات فقط برای برگزاری انتخابات است و نباید مورد استفاده فرد یا جناح سیاسی خاصی قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: ورود مدیران و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا از مصادیق جرائم انتخاباتی است و بدون شک در صورت مشاهده و گزارش نهادهای نظارتی موجب تعقیب قضایی می شود و قطع یقین سوء استفاده از اموال و امکانات دولتی در بحث انتخابات رصد می شود و دستگاه قضایی به عنوان ناظر عام در این حوزه فعال است و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده و تاکنون چهار جلسه داشته است و تمامی دستگاه ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور باید با جدیت پای کار حضور داشته باشند.

 

کد خبر 1057584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha