برگزاری نمایشگاه «احیای روح موصل با بازسازی مسجد النوری» در ونیز

یونسکو ، دولت عراق و وزارت فرهنگ و جوانان امارات نمایشگاهی در مورد پروژه در حال اجرای «احیای روح موصل» برای بازگرداندن نشانه های چند فرهنگی و شیوه زندگی در این شهر باستانی عراق راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «miragenews»، یونسکو ، دولت عراق و وزارت فرهنگ و جوانان امارات نمایشگاهی در مورد پروژه در حال اجرای «احیای روح موصل» برای بازگرداندن نشانه های چند فرهنگی و شیوه زندگی در این شهر باستانی عراق راه اندازی کرده اند.

 

این نمایشگاه در حقیقت بخشی از هفدهمین نمایشگاه بین المللی معماری «بینال ونیز» است که از 22 می تا 21 نوامبر برگزار می شود و برای عموم آزاد است.

 

دوسالانه ونیز یا بینال ونیز نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که هر دو سال یکبار (در سال‌های فرد) در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود.

 

نورا الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان امارات و دری آزولای ،مدیر کل یونسکو به همراه دکتر سعد کامباش رئیس اوقاف عراق در 21 می نمایشگاه را افتتاح می کنند.

 

نمایشگاه احیای روح موصل ، سنت هزار ساله همزیستی مسالمت آمیز این شهر باستانی را ارائه می دهد و انعطاف پذیری جوامع مختلف این شهر را در برابر حوادث آسیب زا روشن می کند.

 

در این نمایشگاه همچنین کارهایی که یونسکو در شهر موصل انجام داده از جمله بازسازی مسجد النوری موصل به نمایش در می آید.

 

بازسازی مسجد النوری به عنوان یک مکان تاریخی که بخشی از بافت و تاریخچه موصل است ، نقطه عطفی در پیشبرد آشتی و انسجام اجتماعی این شهر جنگ زده به شمار می آید.

 

 یونسکو در سال گذشته میلادی یک مسابقه بین المللی برای بازسازی نماد جهانی در عراق یعنی مسجد تاریخی «النوری» در موصل راه اندازی کرد.

 

 یونسکو برای اجرایی شدن این طرح از معماران و طراحان سراسر جهان به منظور طراحی دوباره مجتمع تاریخی النوری در موصل دعوت به عمل آورد.

کد خبر 1057627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha