واحد دانش بنیان تولید انواع کودهای شیمیایی در جیرفت وارد فاز اجرایی شد

حسین سعیدی گفت:کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیر آلی در شهرستان جیرفت وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین سعیدی» گفت: کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیر آلی در شهرستان جیرفت وارد فاز اجرایی شد.


معاون امور صنایع صمت جنوب کرمان در این خصوص، افزود: یکی از پیش‌نیازهای مهم خودکفایی در کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی است.


وی بیان کرد: جنوب کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور بوده و با توجه به شرایط سخت تحریم و کمبود و گاهی وارد شدن کودهای تقلبی، تأمین کود شیمیایی در راستای حمایت از کشاورزان و همچنین حمایت از تولید داخلی جزو اولویت های کاری این معاونت بوده است.


سعیدی ابراز کرد: بر این اساس یکی از شرکت های دانش بنیان، اجرای کارخانه تولید انواع کود آلی و غیرآلی را با تولید 25 محصول از جمله کودهای سولفات منیزیم، روی، آهن، منگنز آلی و غیر آلی، میکرونیزه، سولفات منیزیم و ... در شهرستان جیرفت آغاز کرده است.


معاون امور صنایع صمت جنوب کرمان تصریح کرد: این طرح پس از راه اندازی کامل برای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.


وی در خاتمه تاکید کرد: این کودها به عنوان افزایش دهنده رشد و القا کننده مقاومت علیه بیماری ها و آفات در گیاهان گلخانه ای و مزرعه ای با استفاده از مخلوط اسیدهای آلی و ارگانوسیلیکون ها و روغن های خوراکی تولید خواهند شد.

کد خبر 1057684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha