کنگره بزرگداشت آیت الله مدنی در همدان برگزار می شود

احسانی گفت: کنگره بزرگداشت عالم ربانی، آیت الله شهید مدنی ، ۲۰ شهریور همزمان با سالگرد شهادت وی در همدان برگزار می‌شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: آیت‌الله مدنی، از بزرگ‌ترین مفاخر و سرمایه گرانقدری است که نقش پررنگی در باورهای دینی و فرهنگی مردم، تجلی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: نقش آیت الله مدنی در ایجاد وحدت و انسجام مردمی، اعتماد به جوانان و اعتقاد به افراد مسن در مبارزات دوران انقلاب اسلامی از شاهکار و هنرهای مدیریت ایشان است که امروز در بیانیه گام دوم انقلاب  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه گر است.

 

وی ادامه داد: شناسایی، بکارگیری استعدادها و ساماندهی جوانان در واگذاری مسوولیت و پست سازمانی از صدر تا ذیل در اداره امور استان همدان در اویل پیروزی انقلاب اسلامی نقش آیت الله مدنی را در تاریخ انقلاب اسلامی برجسته می سازد.

 

احسانی با بیان اینکه کمیته‌های هشت گانه این کنگره، تشکیل شده تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ برگزاری این کنگره است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

گفتنی است، سید اسدالله مدنی درسال ۱۲۹۳ در دهخوارقان آذرشهر متولد شد، در ۴ سالگی مادر و در ۱۶سالگی پدر خود را از دست داد و در عنفوان جوانی جهت کسب معارف اسلامی وارد شهر قم شد..

 

آیت الله مدنی ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه به شهادت رسید و پیکر پاک ایشان در میان حزن و اندوه میلیون ها نفر از مردم آذربایجان، به فرودگاه منتقل و از آنجا جهت خاکسپاری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به قم منتقل شد.

 

کد خبر 1057702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha